ژل عصاره آلوئه ورا برای درمان چین و چروک صورت بدون نیاز به جراحی

ژل آلوئه ورا امروزه یکی از پرمصرف ترین گیاهان در صنایع آرایشی و بهداشتی، دارویی و غذایی است. ژل عصاره آلوئه ورا برای درمان چین و چروک صورت بدون نیاز به جراحی به وفور استفاده می شود. گزنه خشک شده یکی از گیاهان چندین ساله است که خواص دارویی بسیاری دارد و با نام علمی اورتیکا دیوئیکا شناخته می شود و دارای محبوبیت زیادی می باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ژل آلوئه ورا امروزه یکی از پرمصرف ترین گیاهان در صنایع آرایشی و بهداشتی، دارویی و غذایی است. ژل عصاره آلوئه ورا برای درمان چین و چروک صورت بدون نیاز به جراحی به وفور استفاده می شود.

ژل عصاره آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که به طور طبیعی یا از طریق ارائه صابون، شامپو، کرم های مرطوب کننده، ماسک و غیره استفاده می شود. به بهبود، کاهش علائم کشش، چین و چروک، تقویت مو، از جمله کاربردها و فواید دیگر در لوازم آرایشی کمک می کند. در ادامه به طور خلاصه مزایای این گیاه را با عنوان «هزار کاربرد» توضیح خواهیم داد. در طب سنتی هند از ژل عصاره آلوئه ورا برای بیماری های پوستی، یبوست، عفونت ها و قولنج استفاده می شود. همچنین در طب چینی برای درمان بیماری های قارچی استفاده می شود. همه ما گیاه آلوئه ورا یا حداقل محصولی را دیده‌ایم که آن را به عنوان یک عنصر تبلیغ می‌کند، اما همه از پتانسیل آن به عنوان یک ابزار درمانی برای درمان مشکلات پوستی، هضم، ایمنی و موارد دیگر آگاه نیستند.

اولین مطالعه برای بررسی خواص گرمسیری ژل عصاره آلوئه ورا بر روی پوست در سال 1935 انجام شد و در آن کشف شد که عصاره این گیاه تسکین بسیار سریعی از خارش و سوزش مرتبط با درماتیت شدید تشعشع و بهبودی پوست را فراهم می کند. از آن زمان، مطالعات متعددی استفاده از آن را در بهبود زخم، از جمله درمان پسوریازیس، موکوزیت دهان، زخم‌های جراحی و به‌عنوان یک درمان خانگی برای سوختگی برجسته کرده‌اند. ه موها را قوی و سالم نگه می دارد. علاوه بر این، به لطف خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی خود، به شوره سر نیز کمک می کند. از سوی دیگر، آنزیم‌ها به حذف سلول‌های مرده از پوست سر کمک می‌کنند و به بازسازی بافت کمک می‌کنند و همچنین خارش را تسکین می‌دهند. استفاده از آلوئه ورا یک جایگزین طبیعی عالی برای مقابله با آسیبی است که شامپوها و نرم کننده ها با مواد شیمیایی خود ایجاد می کنند.

تحقیقات انجام شده توسط مجله دندانپزشکی نشان داد که استفاده از آلوئه ورا بر روی تبخال چندین بار در روز به دلیل خواص ضد ویروسی و ضد التهابی، ناراحتی را تسکین می دهد و روند بهبودی را تسریع می کند. ایمن بودن مصرف خوراکی، جای نگرانی نیست. آلوئه ورا به دلیل خاصیت ملین نیز مورد توجه است. مطالعه ای که روی 28 بزرگسال سالم انجام شد نشان داد که استفاده از لاتکس آلوئه ورا دارای اثر ملین است که محتوای آب روده را افزایش می دهد، ترشح مخاط را تحریک می کند و پریستالسیس روده را افزایش می دهد. همه اینها گیاه ما را به یک داروی طبیعی ایده آل برای رفع یبوست تبدیل می کند. اثر جوان کننده و محافظتی آلوئه ورا در برابر سوختگی شاید محبوب ترین خاصیت آن باشد. هل اکبر بنفش 100 گرمی، جزو مرغوب ترین و خوش عطر ترین ادویه های جهان بوده و آن را ملکه تمام ادویه ها می دانند. دولت ایالات متحده از قدیم الایام از آلوئه ورا برای درمان سوختگی های حرارتی و تشعشعی در ارتش خود استفاده کرده است. از سال 1959، سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از محصولات آلوئه ورا را به عنوان داروهای بدون نسخه برای التیام سوختگی پوست تایید کرده است. هنگامی که استفاده می شود، امکان بهبودی بسیار سریعتر را فراهم می کند.

ژل عصاره آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا ارگانیک

ژل آلوئه ورا ارگانیک فعال ترین گونه از نظر بیولوژیکی در بین تمام گیاهان آلوئه است. در ترکیب آن، بیش از 75 جزء فعال بالقوه شامل مواد معدنی، ویتامین ها، ساکاریدها، اسیدهای آمینه (20 از 22 مورد نیاز)، آنزیم ها، آنتراکینون ها، لیگنین، ساپونین ها و اسیدهای سالیسیلیک وجود دارد. به دلیل وجود ویتامین های A، B12، C و E به همراه اسید فولیک و کولین بسیار آنتی اکسیدان است. دارای مقادیر خوبی از مواد معدنی مانند کلسیم، مس، سلنیوم، کروم، منگنز، منیزیم، پتاسیم، سدیم و روی است. حاوی 8 آنزیم از جمله آلکالین فسفاتاز، آلیلاز، آمیلاز، برادی کیناز، کاتالاز، کربوکسی پپتیداز، سلولاز، لیپاز، پراکسیداز. حاوی 12 ترکیب معروف به ملین است. اینها شامل آلوئین و امودین است که به عنوان ضد درد، ضد باکتری و ضد ویروس نیز عمل می کنند. دارای 4 اسید چرب با خواص ضد التهابی است. کلسترول، کامپسترول، بتا سیزوسترول و لوپئول. هورمون‌های اکسین و جیبرلین به بهبود زخم‌ها کمک می‌کنند و خواص ضدالتهابی دارند.

از یک طرف، سهم آنزیم های آلوئه ورا باعث عملکرد بهتر سلول های ما می شود. علاوه بر این، با تامین مقادیر مناسبی از این ماده معدنی از کمبود روی (که عنصر اولیه برای عملکرد سیستم ایمنی است) جلوگیری می کند. بیش از 5 سال است که استفاده از آلوئه ورا در دندانپزشکی مورد مطالعه قرار گرفته است، زیرا نشان داده شده است که دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد قارچی است و برای تقویت سیستم ایمنی بدون واکنش های آلرژیک بسیار مفید است، کاملا طبیعی است. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که آلوئه ورا می‌تواند هیپرگلیسمی مزمن و پروفایل‌های چربی مختل را که در بیماران دیابتی بسیار رایج است، تسکین دهد و از عوامل خطر اصلی برای عوارض قلبی عروقی جلوگیری می کند. در دو مطالعه، توانایی آلوئه ورا در کاهش سطح گلوکز و تری گلیسیرید خون به اثبات رسیده است. آلوئه ورا خواص بسیار خوبی برای درمان موهای خشک یا خارش پوست سر دارد. آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است، به گونه ای که قدرت تخلیه لثه ها را دارد. علاوه بر این، ضد ویروس، ضد عفونی کننده و ضد باکتری است، بنابراین می تواند اثری مشابه خمیر دندان داشته باشد. یعنی باکتری های دهان را از بین می برد

این گیاه در مناطق بیابانی و نیمه بیابانی وجود دارد. ژل به طور گسترده در پزشکی زیبایی استفاده می شود، این ژل اساس بسیاری از درمان های زیبایی است. یک مطالعه انجام شده نشان داد که 30 میلی لیتر. آب آلوئه ورا دو بار در روز روده تحریک پذیر را تسکین می دهد و درد و نفخ را کاهش می دهد. همچنین به دلیل داشتن عوامل ضد باکتریایی و خواص درمانی طبیعی که پوشش داخلی معده را بازسازی می کند، برای تسکین و التیام زخم معده استفاده شده است. آنتی اکسیدان را فراهم می کند و التهاب را کاهش می دهد ما قبلاً می دانیم که التهاب ریشه اکثریت قریب به اتفاق بیماری ها است. تمام مواد مغذی که آلوئه ورا فراهم می کند به کاهش التهاب و مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. ویتامین های A، C و E مسئول حفظ بینایی سالم، عملکرد خوب عصبی، پوست سالم، سیستم ایمنی کارآمد هستند. همچنین مقدار خوبی از آنتی اکسیدان ها را فراهم می کند.پ

ژل آلوئه ورا ارگانیک

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما