قیمت گیاه آلوئه ورا اصل

گیاه آلوئه ورا اصل، که به آن صبر زرد نیز گفته می شود، یکی از گیاهان اهلی آفریقای شمالی می باشد که خواصی معجزه گر دارد و به عنوان ماده‌ای برای تقویت بدن مشهور است. این گیاه برای درمان آسم و سو هاضمه مفید می باشد، خون را تصفیه و اگزما را معالجه می کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آلوئه ‌ورا ضدحساسیت، ضد سرطان، ضد قارچ و ضد ویروس، کاهش دهنده بیماری هایی همچون قند خون، قاعده آور و تقویت کننده معده و کبد می باشد. برگ های آلوئه ورا به آسانی در بازار ها و عطاری ‌ها به فروش می ‌رسد و قیمت گرانی هم ندارد. در این مقاله قصد داریم تا درباره قیمت گیاه آلوئه ورا و ویژگی های آن صحبت کنیم.

قیمت گیاه آلوئه ورا اصل

قیمت گیاه آلوئه ورا

برای شناختن یک گیاه آلوئه ورای اصل و باکیفیت ابتدا باید انواع این گیاه ها را بشناسیم، انواع گیاه آلوئه ورا را می‌توان به دو نوع دارای خواص درمانی و غیر درمانی یا همان آلوئه وراهای سمی تقسیم بندی کرد. باید دانست که بیش از یک نوع آلوئه ورا در طبیعت وجود دارد که خوشبختانه بیشتر آن ها قابل استفاده و مفید هستند. ولی انواع ناشناخته ای از آلوئه ورا نیز وجود دارند که نباید آن ها را مصرف کرد.

گیاه آلوئه ورا را به دو گونه دارای خواص درمانی و غیر درمانی یا سمی تقسیم می کنند. شاید در مورد نوع غیر رسمی آن چیزی نشنیده باشید ولی باید بدانید که یک نوع از این گیاه ، در طبیعت وجود دارد که غیر قابل مصرف می باشد. ولی بیشتر گونه های این گیاه را می توان مصرف کرد.

تفاوت آلوئه ورا های خوراکی از غیر خوراکی: در اینجا به اختلاف این دو گونه اشاره می کنیم. نوع خوراکی آلوئه ورا گیاه Aloe vera Barbadensis نام دارد و برگ هایی سبز رنگ و عریض دارد و گل های آن به رنگ زرد می باشد. برگ های گونه خوراکی و درمانی آلوئه ورا کلفت هستند و دارای تیغ هایی هستند. شکل این گیاه مانند گل رز می باشد و به حالت کروی گرداگرد با برگ های گیاه رشد می کند.

قیمت گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا اصل

انواع محصولات آلوئه ورا گیاه آلوئه ورا:

الف) ژل آلوئه ورا: ژله شفاف و سفتی از بخش های داخلی برگ این گیاه ترشح می شود. میان این ژله و پوست بیرونی برگ سلول های خاصی دارای مایعی زرد رنگ و تلخ وجود دارد. وقتی که این مایع خشک می گردد، باعث تولید شیره یا ژله آلوئه ورا می شود، از ژله آلوئه ورا برای مواردی مثل سفید کردن پوست، محافظت از پوست در مقابل اشعه مضر UV خورشید و از میان بردن جای زخم و جوش استفاده می شود.

ب) کرم آلوئه ورا: انواع کرم دست و صورت آلوئه ورا به همراه ویتامین ها، مواد مفید و تقویت کننده پوست و روغن های طبیعی توسط شرکت های مختلف تولید می گردند که مناسب پوست های خشک و آسیب دیده هست و سبب حفظ رطوبت طبیعی پوست و خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری آن می شود. و نیز آلوئه ورا دارای خاصیت های ضدالتهابی و ترمیمی است و به افرادی که پوست خیلی خشک و با اگزما دارند مصرف این کرم ها برای رفع خارش و التهاب‌های پوستی توصیه می گردد.

پ) روغن آلوئه ورا: یکی از روغن هایی که به ویژه برای پوست و مو بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، روغن آلوئه ورا می باشد. این روغن ویتامینه است و می تواند به عنوان ضد چروک برای پوست هم مورد استفاده قرار بگیرد. بسیاری اعتقاد دارند که استفاده کردن از روغن آلوئه ورا روشن کننده پوست می باشد و می تواند برای آفتاب سوختگی به ویژه در تابستان به عنوان داروی گیاهی و ترمیمی مورد استفاده قرار بگیرد.

گیاه آلوئه ورا اصل

گیاه آلوئه ورا اصل

تشخیص آلوئه ورا سمی:

آلوورای سمی و غیر خوراکی دارای علامت ها و نشانه‌هایی می باشد که می‌توانید پیش از خرید به آن ها توجه داشته باشید. این نشانه‌ ها عبارتند از:

1 ) برگ‌های خال خالی گیاه

2 ) ضخامت و قطر کمتر گیاه به نسبت آلوئه ورای درمانی و خوراکی و نازک بودن برگ‌ها

3 ) تلخ بودن مزه آلوئه ورای سمی

4 ) دادن گل‌های نارنجی در هنگام بلوغ

از مهم ترین فواید و خواص گیاه اصل آلوئه ورا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف) مهار رشد سرطانی: آلوئه ورا دارای برخی از ماکروفاژهای موثر و مفید است که حجم زیادی از اکسید نیتریک ساخته می شود که دارای پتانسیل ضد تومور می باشد. بسیاری از مطالعات نشان می دهند که این خواص ضد تومور و ایمن سازی ناشی از حضور پلی ساکارید در آلوئه ورا می باشد اما همیشه توصیه می شود که هر نوع درمان سرطان را پس از مشاوره با پزشک شروع کنید.

ب) افزایش انرژی بدن: مصرف کردن خوراکی مداوم ژل آلوئه ورا باعث تنظیم دستگاه گوارش و هضم هرچه بهتر غذا می گردد که از این رو موجب احساس تندرستی و سلامتی و افزایش سطح انرژی در بدن می شود. ژل آلوئه ورا سریع تر از مایعات دیگر و حتی آب در بدن نفوذ می کند و به فیزیولوژی بدن آسیب نمی رساند چرا که آن را متعادل می کند و بهبود می بخشد.

ج) کاهش درد آرتروز مصرف موضعی: نوشیدن آب آلوئه ورا یا خوردن آلوئه ورا، قرص ها یا کپسول های آن، نتایج مثبت و اثربخشی در درمان درد آرتریت دارد و خیلی فوری روی درد و تورم ناشی از آرتریت اثر می گذارد و در آرامش بخشی و آرام سازی سازی تورم و التهاب بسیار مؤثر است.

د) درمان بیماری های روده: گیاه آلوئه ورا حداقل حاوی 3 اسید چرب با خاصیت های ضد التهابی می باشد که برای معده، روده کوچک و روده بزرگ مفید می باشند مصرف آلوئه ورا به صورت مرتب اثرات شفابخش زیاد و طولانی مدت و مثبتی به همراه داشته و سیستم گوارشی را پالایش می کند و بهبود بیماری های روده را تسریع می بخشد. آنترالوئین موجود در ژله آلوئه ورا به عنوان مسهل هم مؤثر عمل می کند.

ه) درمان مشکلات قاعدگی: عصاره آلوئه ورا محرک عالی رحم می باشد و خوردن آن یا نوشیدن آب آن بسیار در طول قاعدگی دردناک، مفید است.

و) کاهش سطح قند خون : مطالعات بر روی موش های دیابتی و با قند خون بالا نشان می دهد که آلوئه ورا در درمان دیابت نیز بسیار مفید است و بر کاهش میزان قند خون اثر مثبت دارد.

در مجموع این گیاه دارای خواص بالایی می باشد که مصرف آن می تواند برای سلامتی بدن مفید باشد.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما