قیمت برگ آلوئه ورا در عطاری

امروزه برگ آلوئه ورا به خاطر خواص مختلفی که دارد به عنوان یک محصول بهداشتی و درمانی از آن استفاده می کنند به همین خاطر کسانی این محصول را برای خاصیت های درمانی، بهداشتی و غذایی آن استفاده می کنند، به دنبال یک قیمت مناسب و مقرون به صرفه هستند.

امروزه قیمت برگ آلوئه ورا که در عطاری ها به فروش می رسد، بستگی به میزان مصرف و همچنین کیفیت فروش آن دارد. ما در این متن سعی می کنیم شما را با یک سری از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت آلوئه ورا و همچنین چه مواردی باعث فروش بیشتر این برگ پرخاصیت و ارزشمند می شود آشنا کنیم تا شما هم یک درک کلی و کاملی نسبت به خواص و همچنین عوامل موثر بر قیمت برگ آلوئه ورا داشته باشید.

برگ آلوئه ورا در عطاری

قیمت برگ آلوئه ورا

همان طور که می‌دانید برگ آلوئه ورا یکی از پر خاصیت ترین برگ های موجود در جهان است به همین خاطر از این گیاه بیشتر در حیطه تولید کرم و ژل های محافظ مو و پوست بدن استفاده می‌شود. برگ آلوئه ورا حاوی آنزیم های مختلفی هست که در وهله اول جلوی ریزش موی شما را می گیرد و همچنین به دلیل داشتن مقادیری از ویتامین c می‌تواند باعث شفاف سازی و رطوبت پوست بدن شما بشود.

به همین خاطر اکثریت مردم جامعه سعی می‌کنند از برگ آلوئه ورا همواره برای مراقبت از پوست و موی خود استفاده کنند. به طور کلی اولین عاملی که بر روی قیمت برگ آلوئه ورا تاثیر می گذارد میزان تقاضا و مصرف این گیاه است.

امروزه در کنار مصرف مستقیم برگ آلوئه ورا، بسیاری از مراکز تولید ژل و کرم های محافظ پوست و مو از این گیاه برای تولیدات خود استفاده می‌کنند و به خاطر این که خواص درمانی و بهداشتی برگ آلوئه ورا ثابت شده است، مردم با اعتماد بیشتری سعی می‌کنند از مشتقات این برگ پرخاصیت استفاده کنند.

پس خرید آلوئه ورا به دو صورت عمده و همچنین مستقیم در بازار خرید و فروش این گیاه انجام می‌شود البته هر چقدر میزان خرید و مصرف این برگ در جامعه افزایش پیدا کند تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آن می گذرد.

برگ آلوئه ورا 

برگ آلوئه ورا در عطاری

موضوع دوم در رابطه با افزایش و همچنین تغییر قیمت برگ آلوئه ورا، مربوط به کیفیت و مرغوبیت آن است. در واقع زمانی که کیفیت برگ آلوئه ورا به میزان استاندارد خود می‌رسد، که شما در زمان پرورش و کشت این گیاه تمامی اصول را به طور کامل رعایت کنید. به طور مثال گیاه آلوئه ورا باید در یک منطقه گرمسیری و بیابانی کشت شود چون این گیاه به آب زیادی احتیاج ندارد و با تماس نور مستقیم خورشید رشد می کند.

البته منظور از نیاز این گیاه به کم آبی به این معنی نیست که این گیاه اصلاً به آب احتیاج نداشته باشد در صورتی که شما میزان آبدهی به این گیاهان را کنترل نکنید یا کمتر از میزان نیاز این گیاه آب به آن برسد، رنگ برگ های این گیاه به قرمز یا قهوه‌ای تغییر می کند و میزان ژل موجود در آنها کمتر می شود پس اولین عامل موثر بر کیفیت و قیمت این گیاه به رنگ سبز و همچنین تازه‌ بودن ژل موجود در آن بستگی دارد.

نکته بعدی که بر روی قیمت آن تاثیر گذار است این است که تولیدکنندگان این گیاه باید تمامی مراحل کشت را اصولی و مرحله به مرحله طی کنند. به طور مثال اگر تولید کننده قرار است در شهر های با آب و هوای معتدل شروع به کشت آلوئه ورا کند، بهتر است از گلخانه های استفاده کند که بتواند دمای آن را مطابق دمای رشد این گیاه تنظیم کند چون همان طور که گفتیم گیاه آلوئه ورا به یک آب و هوای گرم و همچنین آب کمی نیاز دارد که از این جهت تولیدات این گیاه در مناطق گرمسیری کاملا به صرفه و مناسب است.

پس شما به طور مستقیم بر روی کیفیت این گیاه تاثیر می‌گذارید و هر چقدر گیاه آلوئه ورا کیفیت و مرغوبیت بالایی داشته باشد تقاضای آن در بازار افزایش پیدا می کند و هر چقدر میزان مصرف و تقاضا افزایش پیدا کند، نمودار قیمت این گیاه نیز دستخوش تغییر می شود.

در کنار استفاده از برگ آلوئه ورا به عنوان خواص درمانی و همچنین تولیدات دیگر مانند ژل و کرم برای تاثیر بر روی پوست و موی بدن، امروزه برگ های آلوورا برای تولیدات غذایی هم کاربرد دارد.

برخی از تولیدکنندگان صنایع غذایی سعی می کنند از برگ آلوئه ورا برای تولید شربت، دسر و پودر ژله استفاده کنند و این عوامل نشان دهنده کاربرد بالای برگ آلوئه ورا در صنایع بهداشتی و غذایی است. هر چقدر میزان تقاضا به طور کلی توسط شرکت های تولید کننده محصولات غذایی افزایش پیدا کند تولید کنندگان موظف هستند میزان تولید برگ آلوئه ورا را افزایش دهند که این خود به نوعی باعث تعیین قیمت در بازار های فروش این گیاه می شود.

قیمت برگ آلوئه ورا

 

برگ آلوئه ورا

البته گیاه آلوئه ورا به عنوان گیاه تزئینی هم کاربرد دارد. بعضی از افراد سعی می کنند برای تزیین محل کار و یا منازل خود از برگ های آلوئه ورا استفاده کنند چون واقعاً زیبا و جذاب هستند و همچنین به خاطر ظاهر سبز و تازگی خود باعث افزایش شادابی در آن محل نیز می‌شوند پس کاربرد برگ های آلوئه ورا فقط مربوط به مصرف مستقیم صنایع بهداشتی و غذایی نیست بلکه کاربرد های تزیینی هم دارد و به همین خاطر قیمت برگ آلوئه ورا را به تمامی کاربرد ها و همچنین مصارف خود در جامعه ما بستگی دارد.

امروزه به دلیل تغییرات قیمتی برگ آلوئه ورا در بازارهای داخلی، برخی از تاجران سعی می کنند از ظرفیت های تولیدی آن جهت صادرات استفاده کنند. همانطور که در متن های بالا ذکر کردیم برگ آلوئه ورا کاربردهای متنوعی دارد به همین خاطر می تواند یک محصول صادراتی خوب و مناسب باشد البته هر تاجری باید قبل از انجام صادرات خود قیمت گذاری کند و بر حسب تعرفه های گمرک، هزینه های حمل و نقل و موارد دیگر قیمت محصول صادراتی خود را تعیین و سپس به دنبال یک بازار هدف مناسب جهت فروش محصول خود باشد.

البته برگ آلوئه ورا به خاطر تمامی مسائل و کاربرد هایی که دارد امروزه تمامی بازارهای موجود در سرتاسر جهان به دنبال خرید این گیاه با قیمت مناسب و مقرون به صرفه هستند. پس تاجران کشور ما می توانند در مسیر فروش و همچنین قیمت گذاری گیاه آلوئه ورا موفق باشند.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما