فواید عصاره آلوئه ورا برای پوست سرشار از ویتامین C

فواید عصاره آلوئه ورا بخصوص برای پوست و مو توسط پزشکان تایید شده و بر کسی پوشیده نیست. این عصاره سرشار از ویتامین C بوده و به کاهش التهابات پوستی کمک شایانی می کند. گزنه سفید از زمان گذشته یکی از پر خاصیت ترین گیاهان دارویی بوده که همواره در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است. شاید این پرسش برایتان مطرح شود که از عصاره آلوئه ورا چگونه باید استفاده کرد؟ ما را در ادامه این مطلب کوتاه همراهی کنید.

فواید عصاره آلوئه ورا برای پوست سرشار از ویتامین C

فواید عصاره آلوئه ورا برای پوست

تقریبا همگی با گیاه آلوئه ورا آشنایی دارند و می دانند که گیاهی است با برگ های بلند و شمشیری که درون هر کدام از برگ ها، عصاره سفید رنگ ژلاتینی وجود دارد. ژلاتین موجود در برگ های آلوئه ورا بدوم رنگ و بو هستند و چسبندگی بالایی داشته که به همین دلیل حالت حفاظتی قوی بر روی پوست و مو ایجاد می کند.

فواید عصاره آلوئه ورا برای زیبایی و درخشندگی پوست و مو بسیار فراوان بود و تقریبا همه مردم برای یکبار هم که شده از این عصاره برای سلامتی و درمان بیماری های پوستی استفاده کرده اند. ماده ژلاتینی موجود در آلوئه ورا، اثر ضد میکروبی بالایی داشته و از آن در جهت رفع التهابات پوستی و زخم های مختلف بهره گیری می شود.

۱۰ مورد از فواید عصاره آلوئه ورا برای پوست به شرح زیر است:

  1. این عصاره را می توان به طور مستقیم بر روی پوست صورت و بدن قرار داد و به کاهش جراحت های سطحی اقدام کرد.
  2. عصاره آلوئه ورا بهترین گزینه برای کاهش خارش های پوستی بوده و بهبودی کامل ایحاد می کند.
  3. برای درمان انواع زخم و خراش های سطحی کوچک استفاده از این عصاره، عالی خواهد بود.
  4. برای بهبود جوش و آکنه ایده آل است.
  5. برای تهیه ماسک های صورت خانگی می توان از عصاره گیاه آلوئه ورا استفاده کرد و منتظر نتیجه شگفت انگیز آن باشید.
  6. افرادی که دچار خشکی پوست کم یا زیاد هستند می توانند از گیاه آلوئه ورا استفاده کنند‌.
  7. از این عصاره برای درمان و بهبود بریدگی های کوچک استفاده می شود و اثر ضد التهابی و ضد میکروبی دارد.
  8. عصاره گیاه آلوئه ورا برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس بسیار سودمند است.
  9. عصاره آلوئه ورا را می توان برای انواع سوختگی های سطحی به کار برد، همچنین برای درمان آفتاب سوختگی نیز مفید خواهد بود.
  10. افرادی که در اثر هیجانات مختلف دچار تبخال می شوند، می توانند روزی سه مرتبه از عصاره گیاه آلوئه ورا استفاده کنند تا بهبودی حاصل شود.

هرچند که آلوئه ورا دارای خواص و فواید متعدد بیشماری برای سلامتی پوست و مو وکل بدن می باشد، با این حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.‌ بهتر است پیش از استفاده از عصاره آلوئه ورا، مقداری از آن را بر روی پوست بازوی خود تست کنید اگر حساسیت نداشتید، می توانید با احتیاط آن را مصرف نمایید.

همچنین بهتر است عصاره آلوئه ورا را بر روی زخم و بریدگی های بزرگ و باز، استفاده نکنید؛ چرا که ممکن است دچار حساسیت شوید. پیش از استفاده می توانید با پزشک خود مشورت کنید.

فواید عصاره آلوئه ورا برای پوست

خواص عصاره الوئه ورا

تا اینجای مطلب با فواید فوق العاده عصاره آلوئه ورا برای پوست و مو آشنا شدید و همچنین متوجه شدید که این عصاره ژله ای بی نظیر، سرشار از ویتامین C بوده و باعث درخشندگی و سلامت پوست و مو می شود و به جوانسازی آن کمک شایانی خواهد کرد.

اما در ادامه شما را با دیگر خواص عصاره آلوئه ورا که تاکنون جایی نشنیده اید، آشنا خواهیم کرد. همانطور که مستحضر هستید آلوئه ورا فقط برای پوست و مو کارایی ندارد و از آن در جهت تولید داروهای مختلفی استفاده می شود. از عصاره گیاه آلوئه ورا می توان به تنهایی استفاده کرد از آنجایی که این ماده ژلاتینی، طعم و مزه خاصی ندارد، می توان آن را با پرتقال یا لیمو و… نیز مصرف کرد.

۱۰ خاصیت مهم عصاره آلوئه ورا که نمی دانستید:

  1. اولین خاصیتی که می توان برای گیاه آلوئه ورا نام برد این است که هضم غذا را آسان می سازد و موجب بهبود سیستم گوارشی بدن می گردد. همچنین زخم معده را التیام می بخشد.
  2. این عصاره برای درمان یبوست میز مفید است و حالت ژلاتینی آن موجب می گردد که عملکرد روده بهبود یابد.
  3. آلوئه ورا جزو آن دسته از گیاهانی است که می تواند سموم بدن را به خود جذب کرده و دفع نماید. به همین دلیل به پاکسازی سیستم گردش خون در بدن کمک شایانی خواهد ‌کرد.
  4. ژل آلوئه ورا کمک می کند که عفونت های بدن به درستی دفع شده و باعث افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن می گردد.
  5. آلوئه ورا را به عنوان گیاه و ژلاتین ضد سرطان نیز می شناسند؛ چرا که عصاره آن برای تولید انواع دارو و قرص های ضد سرطان استفاده می شود.
  6. عصاره شگفت انگیز آلوئه ورا موجب بهبود دردهای استخوانی و آرتروز نیز می گردد؛ به گونه ای که قرص هایی با ترکیبات آلوئه ورا تولید شده و در دسترس بیماران قرار گرفته است.
  7. عصاره ژلاتینی آلوئه ورا برای دردهای قاعدگی و پاکسازی رحم نیز گزینه ایده آلی به شمار می رود.
  8. با مصرف این عصاره فوق العاده می توان به جنگ بیماری های روحی و روانی مانند استرس، ترس و اضطراب نیز رفت.
  9. عصاره بی نظیر آلوئه ورا را برای بیماران دیابتی نیز می توان مورد استفاده قرار داد. چرا که این گیاه فوق العاده می تواند سطح قند خون را با طور طبیعی کاهش دهد و به حد استاندارد نزدیک کند. البته نباید در مصرف بی رویه آن زیاده روی کرد.
  10. عصاره آلوئه ورا را برای زخم های معده نیز می توان به کار گرفت. به ویژه برای افرادی که با سوزش سر دل و ریفلاکس معده مواجه هستند، این عصاره بسیار عالی عمل خواهد کرد.

عصاره آلوئه ورا خوب و باکیفیت را می توان از مراکزی تهیه کرد که به خوبی با کیفیت و نوع بسته بندی محصول آشنایی دارند. به این منظور می توان مراکز فروش داروهای گیاهی، عطاری ها، هایپرمارکت ها و…. را نام برد.گزنه تازه یک نوع داروی گیاهی می باشد که به صورت دم کرده از آن استفاده می شود و می توان از خواص آن بهره مند شد. به تازگی سایت هایی نیز برای معرفی و عرضه مستقیم عصاره آلوئه ورا در نظر گرفته شده که عمده فعالیت آن ها به شکل پخش کلی می باشد آن هم با قیمت باورنکردنی!

قیمت عصاره آلوئه ورا درجه یک تا حد زیادی بستگی به نوع بسته بندی و عرضه آن به بازار را دارد. ماده ژلاتینی موجود در آلوئه ورا به گونه ای است که چسبندگی داشته و زیاد روان نیست! که این مورد یکی از تفاوت های عمده و البته راه های تشخیص مهم عصاره آلوئه ورا خوب از بد است که باید به آن توجه داشت.

خواص عصاره الوئه ورا

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما