عوارض آلوئه ورا برای پوست صورت

آلوئه ورا یک ماده ژل مانند است که از آلوئه به دست می آید و یک گیاه آبدار می باشد که معمولاً در آب و هوای گرم و خشک رشد می کند. آلوئه ورا دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است که التیام را افزایش می دهد، پوست را مرطوب می کند و از پیری جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان می دهد که گیاهان آلوئه ممکن است محل نگهداری 200 ترکیب فعال مختلف مانند ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه باشند که می توانند به درمان انواع بیماری های پوستی مانند سوختگی های جزئی، پسوریازیس و درماتیت سبورئیک کمک کنند. گزنه سفید از زمان گذشته یکی از پر خاصیت ترین گیاهان دارویی بوده که همواره در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است. آلوئه ورا گیاهی است که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان می روید. مردم از آن به خاطر کاربردهای تزئینی و خواص دارویی آن قدردانی می کنند.

عوارض آلوئه ورا برای پوست صورت

آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا یک گیاه محبوب سرشار از ویتامین است که دارای خواص درمانی پوست است. آلوئه ورا برای بسیاری از بیماری های پوستی مانند اگزما، روزاسه یا زخم های جزئی برای استفاده روی صورت بی خطر است.

آلوئه ورا حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی کاملاً مطالعه‌شده مانند ویتامین‌های C و E و روی است، بنابراین تئوری فعلی این است که آلوئه‌ورا ممکن است به تنهایی مشکلات پوستی را اصلاح نکند، اما می‌تواند کاری را که در حال حاضر با محصولات دیگر برای پوست خود انجام می‌دهید بهبود بخشد.

آلوئه ورا با افزایش سنتز کلاژن و ایجاد پیوند متقابل، آفتاب سوختگی و آسیب های پوستی را تسکین می دهد. این به کاهش هرگونه بافت اسکار ناشی از آن کمک می کند و بهبود زخم را تسریع می کند. آلوئه همچنین حاوی ترکیباتی به نام آلوئین و آنتراکینون است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند به کاهش درد و بهبودی کمک کند.

از آنجایی که آلوئه ورا حاوی مرطوب کننده ها (موادی که آب را از هوا یا از عمق پوست جذب می کند) است، تصور می شود که به ویژه برای انواع پوست های خشک مفید است. آلوئه ورا به طور خاص حاوی موکوپلی ساکارید است که رطوبت را به پوست متصل می کند. همچنین با چسباندن سلول‌های پوسته پوسته شدن پوست به یکدیگر، اثرات منسجمی دارد که منجر به نرم‌تر شدن پوست و بهبود یکپارچگی پوست می‌شود.

دو ترکیب در آلوئه وجود دارد که ممکن است لکه های تیره و ترک های پوستی را محو کند: آلوئزین و آلوئین. در یک مطالعه، آلوئزین چهار بار در روز به مدت 15 روز استفاده شد و مشخص شد که در درمان هیپرپیگمانتاسیون ناشی از UV و پس از آکنه موثر است. مطالعه دیگری نشان داد که آلوئین با مسدود کردن فعالیت تیروزیناز، آنزیمی که مسئول تولید ملانین است، سلول‌های ملانین (که تولید بیش از حد آن باعث ایجاد لکه‌های تیره می‌شود) را در سلول‌های رنگدانه‌ای از بین می‌برد.

 

آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا برای صورت

جدا از اینکه آلوئه ورا یک ماده اصلی در کابینت دارویی مادرتان برای پوست های آفتاب سوخته است، در قرن ها توسط تمدن های مختلف برای طیف وسیعی از مراقبت های پوستی، سلامتی و اهداف دارویی استفاده شده است. یک گیاه کاکتوس که به طور طبیعی در آب و هوای خشک رشد می کند، برگ های آبدار مانند گیاه آلوئه حاوی ژلی شفاف است که بیش از 75 (و شاید تا 200) ترکیب فعال مختلف از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، قندها، آنزیم ها، سالیسیلیک را در خود جای داده است. گزنه تازه یک نوع داروی گیاهی می باشد که به صورت دم کرده از آن استفاده می شود و می توان از خواص آن بهره مند شد. کافی است بگوییم، همه این اجزاء نشان داده شده است که طیف گسترده ای از مزایای مراقبت از پوست و فراتر از آن را ارائه می کنند.

آلوئه ورا حاوی اسید سالیسیلیک طبیعی، نیتروژن اوره، اسید سینامیک، فنل ها و گوگرد است که همگی مانع از رشد قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها می شوند. همچنین دارای قابلیت‌های ضدالتهابی است که باکتری‌هایی که باعث آکنه می‌شوند را سرکوب می‌کند. سالیسیلیک اسید در حال حاضر یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از آکنه است، زیرا سلول های مرده را از لایه بیرونی پوست می ریزد و قرمزی و التهاب را کاهش می دهد.

شعله ور شدن پسوریازیس یک بیماری التهابی که باعث ایجاد لکه های قرمز، خارش دار و پوسته پوسته می شود ممکن است با ترکیب آلوئه ورا به دلیل خواص ضد التهابی آن بهتر کنترل شود. دیتو اگزما، یک بیماری پوستی که باعث قرمزی و خارش پوست شما می شود و بیشتر مستعد عفونت های قارچی و باکتریایی می شود. آلوئه دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی است که ممکن است با آبرسانی و محافظت از آن در برابر آلودگی ها اگزما را تسکین دهد.

از آنجایی که آلوئه‌ورا حاوی ویتامین‌های C و E است، می‌تواند به جلوگیری از تشکیل رادیکال‌های آزاد، که مولکول‌هایی هستند که باعث آسیب سلولی می‌شوند، کمک کند. در همین حال، اسید سالیسیلیک موجود در آن به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند و هنگامی که سلول های مرده مزاحم پوست از سر راه خارج شوند، سایر محصولات مراقبت از پوست شما ممکن است بهتر به سطح نفوذ کنند و در نتیجه کار خود را به طور موثرتری انجام دهند.

عوارض آلوئه ورا برای پوست

عوارض آلوئه ورا برای پوست

سوالی که برای همگان پیش می آید این است، آیا آلوئه ورا عوارض جانبی دارد؟ به طور کلی، نه. همانطور که گفته شد آلوئه یک آبرسان و ضد التهاب باورنکردنی است، اما همیشه باید قبل از استفاده از آن بر روی پوست خود پچ تست کنید تا مطمئن شوید که واکنشی نشان نمی دهید. ممکن است باعث قرمزی، سوزش، احساس سوزش و به ندرت درماتیت عمومی در افراد حساس شود. واکنش‌های آلرژیک بیشتر به دلیل آنتراکینون‌ها، مانند آلوئین و باربالوئین است.

باز هم، معمول نیست، اما واکنش غیرممکن نیز نیست. البته اگر از یک ژل تجاری با عطر مصنوعی یا مواد نگهدارنده تحریک کننده استفاده کنید، آن افزودنی ها نیز باعث واکنش می شوند. همچنین باید نسبت به نوشیدن آب میوه یا مصرف ژل هشدار دهیم در حالی که استفاده موضعی آلوئه بی خطر تلقی می‌شود، اما مصرف داخلی آن نگرانی‌های زیادی برای سلامتی دارد.

علی‌رغم ظهور بسیاری از مواد گیاهی جدید در مراقبت از پوست، آلوئه برای قرن‌ها در پوست استفاده می‌شود و فواید پوستی ثابت شده است. به عبارت دیگر، در حالی که ممکن است آلوئه ورا جدیدترین و مرسوم‌ترین ماده مراقبت از پوست در بازار نباشد، اما آزمایش شده و قابل اعتماد است و فواید آن با تحقیقات فراوان پشتیبانی می‌شود.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما