عصاره آلوئه ورا خوراکی با کیفیت عالی برای تقویت معده و کبد

عصاره آلوئه ورا خواص معجزه اسایی دارد این مطلب در خصوص عصاره آلوئه ورا خوراکی با کیفیت عالی برای تقویت معده و کبد است؛ و خواص درمانی آن بسیار زیاد است و خوردن آن برای افرادی که مشکلات گوارشی و کبد دارند توصیه می شود. عصاره های آلوئه ورا در نوع غیر خوراکی هم وجود دارند که برای پوست بسیار مناسب و مفید هستند.

پودر عصاره آلوئه ورا

عصاره آلوئه ورا خوراکی

الوئه ورا نوعی گیاه پرخاصیت است که خواص درمانی زیادی دارد و برای پوست و مو بسیار مفید است. این گیاه به خاطر ویتامینهای زیادی که دارد برای سلامتی بدن مفید است. گیاه الوئه ورا ریشه ای بسیار کوتاه دارد و در مناطق گرم و خشک می روید و برگهایی ضخیم و گوشتی دارد. در این مطلب به خواص عصاره الوئه ورا خوراکی می پردازیم.

خواص الوئه ورا برای پوست: ژل الوئه ورا لایه برداری فوق العاده ای دارد و بیماریهای پوستی را کاهش می دهد؛ همچنین باعث درمان زخمها، بثورات، آکنه و پسوریازیس می شود.

خواص الوئه ورا برای مو: الوئه ورا برای رشد مو بسیار مفید است و از ریزش مو جلوگیری می کند و ریزش مو را کاهش می دهد؛ همچنین عصاره ی این گیاه خارش پوست سر و خشکی آن را کاهش می دهد.

خواص الوئه ورا برای دیابت: عصاره ی این گیاه هایپرگلایسمی مزمن و مشکلات ناشی از چربی بالا را در افراد دیابتی کم می کند و درمان خوبی برای دیابت و افراد دیابتی است.

خواص الوئه ورا برای تقویت سیستم ایمنی بدن: الوئه ورا آنزیمهایی دارد که باعث نابودی عفونتها می شود و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند؛ همچنین این گیاه به دلیل داشتن خواص ضد عفونت کنندگی، ضد التهابی، ضد قارچی و ضد ویروسی می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

خواص الوئه ورا برای درمان تبخال: یکی دیگر از خواص این گیاه درمان تبخال است. به دلیل خاصیت ضد ویروسی و ضد التهابی می تواند موجب درمان تبخال شود. برای درمان تبخال با ژل الوئه ورا کافی است مقداری از ژل را روی تبخال بگذاریم؛ همچنین الوئه ورا به خاطر داشتن اسیدهای آمینه، ویتامینB1، B2، B6، و ویتامینC در درمان تبخال موثر است.

خواص الوئه ورا برای درمان یبوست: الوئه ورا نوعی ملین طبیعی است؛ شیره ی آن دارای آنتراکینونهایی است که باعث افزایش آب روده و ترشح مخاط حرکات روده ای می شود و از یبوست جلوگیری می کند.

خواص الوئه ورا برای درمان سرطان: الوئه ورا بخاطر بعضی از ماکروفاژهایی که دارد حجم زیادی از اکسید نیتریک تولید می کند که خاصیت ضد تومور دارد.

خواص الوئه ورا در درمان و دفع سنگ کلیه: با خوردن الوئه ورا می توان به دفع سنگ کلیه کمک کرد و همچنین خوردن آن به کوچک شدن سنگ کلیه کمک می کند؛ استفاده مداوم از این گیاه از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند.

خواص الوئه ورا برای مردان: مصرف این گیاه برای تقویت قوای جنسی و افزایش اسپرم سازی مفید است و در درمان سوزاک موثر است.

این گیاه مضراتی هم دارد که از جمله آنها می توان به کاهش سطح قند خون، کم آبی بدن، اسهال، خستگی ناگهانی اشاره کرد.

استفاده از الوئه ورا در رژیمهای غذایی توصیه می شود و افرادی که می خواهند به وزن ایده آل برسند می توانند از این گیاه استفاده کنند.

عصاره آلوئه ورا خوراکی

پودر عصاره آلوئه ورا

الوئه ورا به صورت پودر هم تهیه می شود که این پودر عصاره از فرآوری گیاه الوئه ورا و تحت شرایط خاص به دست می آید. این گیاه ویتامینها و مواد معدنی مفیدی دارد.

پودر الوئه ورا در بهبود زخم، درمان سوختگی، به حداقل رساندن آسیب سرمازدگی و همچنین پوست که به صورت کرم پودر و ژل پودر الوئه ورا استفاده می شود بسیار موثر است.

از دیگر خواص پودر الوئه ورا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رفع سرطان ریه
  2. رفع مشکلات روده
  3. افزایش چگالی لیپوپروتئین
  4. زدودن لیپوپروتئین کم چگالی
  5. کاهش قند خون در مبتلایان به دیابت

6.مبارزه با سندروم کمبود ایمنی

  1. آلرژی و بهبود سیستم ایمنی بدن

طرز تهیه پودر الوئه ورا

ابتدا ژل الوئه ورا را استخراج کرده و با تکنیکهایی فرآوری شده و پودر آن تهیه می شود.

صنایع مربوط به تولید فرآورده های الوئه ورا نیاز به نظارت دولتی دارند تا اطمینان پیدا کنند که محصول اصل به دست مشتری می رسد. تیم های نظارتی باید اطمینان حاصل کنند که این محصولها عوارضی نداشته باشند.

کاربرد پودر الوئه ورا در صنایع غذایی

این ماده در مواد غذایی زیادی از جمله نوشیدنیهای سالم استفاده می شود. همچنین در مواد غذایی مانند شیر، بستنی، شیرینی و غیره کاربرد دارد. این ماده غذایی در بعضی از غذاها به عنوان مواد مغذی و نگهدارنده استفاده می شود.

نحوه تولید پودر الوئه ورا

این روند شامل خرد کردن، سنگ زنی یا فشار دادن برگ گیاه به منظور تولید مایع است و پس از آن به مرحله فیلتراسیون و تثبیت که برای رسیدن به پودر مورد نیاز است می رسد.

متاسفانه در بعضی مواقع به دلیل فرآوری نادرست محصولات تولید شده دارای مواد موثر نیستند.

روش آب زدایی: فیله های خالص گیاه در ابتدا برای حذف آلوئین شسته می شوند؛ سپس در محفظه ای رطوبت دار قرار می گیرند که در آن سطح مورد نیاز رطوبت و حرارت حفظ می شود.در این محفظه ها هوای گرم به فیله ها می خورد و باعث خشک شدن آن می شود و این ماده به پودر تبدیل می شود.

عصاره آلوئه ورا خوراکی با کیفیت عالی برای تقویت معده و کبد

روش خشک کردن کیوماتریس

این روش برای کاهش آب موجود در الوئه ورا است که طعم، رنگ و زیست فعالی الوئه ورا را حفظ می کند. این روش از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با خشک کردن منجمد است، اما هرینه این روش کمتر است. در خشک کردن انجمادی، فیله در دمای 88- درجه سانتیگراد و فشار0.01 میلی متر جیوه به مدت 65 ساعت خشک شده است. پس می توان پودر الوئه ورا را با رطوبت کمتر از4%به دست آورد.

جامعه علمی در زمینه این محصولات از لحاظ ایمنی به دو دسته تقسیم می شوند:

گروه اول طرفداران آن است که می گویند این ماده برای انسان بی خطر است؛ در حالی که گروه دیگر می گویند در استفاده از این محصولات با احتیاط پیش برویم و از الودگی این محصولات مراقبت کنیم زیرا، آلوین به عنوان ماده اسیب زننده به DNA و سرطان زا گزارش شده است. دانشمندان می گویند که به خاطر آنتروکینون هایی که در این گیاه وجود دارد مصرف مقدار کم آن سودمند است.

خریداران پودر الوئه ورا باید بدانند

گزارش شده است که پودر الوئه ورا برای استفاده های موضعی مانعی ندارد و آلرژی ناشی از آن به ندرت پیدا می شود و عوارض جانبی با داروهای دیگر ندارد. این ماده در دوران بارداری، شیردهی، یا دوران کودکی و افراد مبتلا به درد شکمی، آپاندیسیت یا انسداد روده استفاده نشود.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما