خواص ژل آلوئه ورا برای پوست یک لایه بردار طبیعی و فوق ‌العاده

استفاده از ژل آلوئه ورا خواص زیادی برای پوست دارد و به عنوان یک لایه بردار طبیعی و فوق العاده با کیفیت عمل می کند آلوئه ورا دارای خاصیت خنک کننده و یک آبرسان قوی برای پوست می باشد و باعث درخشندگی و حفظ طراوت و تازگی پوست می شود. گزنه خشک شده یکی از گیاهان چندین ساله است که خواص دارویی بسیاری دارد و با نام علمی اورتیکا دیوئیکا شناخته می شود و دارای محبوبیت زیادی می باشد.

خواص ژل الوئه ورا برای مو

خواص ژل آلوئه ورا برای پوست

از گذشته تا به امروز داشتن پوستی زیبا و سالم یکی از دغدغه های اصلی انسان ها بوده است و همواره در پی یافتن راهی برای حفظ زیبایی می باشند و ژله آلوئه ورا برای پوست خواص بسیار زیادی دارد و که نمی توان از آنها چشم پوشید.

گیاه آلوئه ورا مخصوص کشورهایی با شرایط آب و هوایی گرم و خشک می باشد و در آنجا رشد می کند، نظیر آفریقا هند و کشورهای مشابه که در آنها کاشت و تکثیر آلوورا به شدت در حال افزایش است اما با پیشرفت علم و تکنولوژی در تمام کشورها این گیاه با ارزش به صورت گلخانه ای کاشت می شود.

آلوئه ورا یک گیاه گوشتی و سبز رنگ با برگهای ضخیم و آبدار است و این گیاه بدون ریشه و یا ریشه بسیار کوتاهی دارد و این گیاه مفید کاربرد های زیادی در زمینه های مختلف دارد.

ژل موجود در آلوورا خاصیت لایه برداری اوقات بالایی برای پوست دارد و استفاده مکرر از این ژل جادویی و پرخاصیت موجب کاهش مشکلات پوستی میشود و خود به تنهایی خاصیت درمانی زیادی برای پوست دارد.

این گیاه آبدار و پرخاصیت علاوه بر داشتن خواص بی نظیر برای تقویت و حفط زیبایی پوست قابلیت درمان زخم ها، آکنه، بثورات، پسوریازیس و… را دارا می باشد که در ادامه بیشتر راجب این گیاه مفید توضیح خواهیم داد.

اگر دارای پوستی نرمال و طبیعی می باشید بهتر است برای تقویت پوست خود و رسیدن به پوستی نرم و صاف از این ترکیب استفاده کنید: ژل آلوئه ورا یک قاشق غذاخوری، آرد نخود یک قاشق غذاخوری، پوست پرتقال یک قاشق مرباخوری، مقداری ماست را اضافه کنید و ترکیب به دست آماده را روی صورت و گردن خود بزنید و حدود ۳۰ دقیقه به پوست استراحت دهید و بگذارید مواد روی پوست بماند و بعد از گذشت زمان مورد نظر پوست را شستشوی دهید و به آرامی با حوله خشک کنید.

نکته مهمی که راجب ماسک گفته شده وجود دارد این است که از این ماسک به هیچ عنوان نباید برای دور چشم ها استفاده شود زیرا به دلیل داشتن خاصیت لایه برداری ممکن است سبب آسیب شود.

افراد زیادی مستعد زدن جوش می باشند و این افراد از پوست چرب برخوردار هستند برای این افراد توصیه می شود گیاه آلوئه ورا را جوشانده و بعد از اینکه برگ ها نرم شدند به خوبی آنها را له کنید تا خمیری یک دست به وجود آید و آن حدود ۳ تا ۴ قطره عسل طبیعی اضافه کنید، حالا ماسک فوق العاده شما آماده است آن را روی پوست صورت خود بزنید و حدود ۱۵ دقیقه به آن استراحت دهید و بعد با استفاده از آب سرد شستشوی دهید و شاهد تاثیر شگفت انگیز آن باشید.

پوست خشک همیشه شکننده و آسیب پذیر است و خیلی زود در برابر شرایط اب و هوایی واکنش نشان می دهد و مراقبت بالایی می طلبد برای تقویت پوست خشک مقداری آلوئه ورا و روغن زیتون و کره را با هم مخلوط کنید تا خمیر کاملا یک دست و سفتی بدست آید و این ماسک طبیعی را روی صورت و گردن خود بزنید و ۲۰ دقیقه بگذارید بماند و بعد با اب ولرم شستشوی دهید.

خواص ژل آلوئه ورا برای پوست

خواص ژل الوئه ورا برای مو

خواص ژل الوئه ورا برای مو بسیار زیاد است و تاثیرات مستقیمی روی می گذارد زیرا دارای آنزیمی است که باعث تحرک و رشد موها می شود و از ریزش موها به جلوگیری می کند. هل اکبر بنفش 100 گرمی، جزو مرغوب ترین و خوش عطر ترین ادویه های جهان بوده و آن را ملکه تمام ادویه ها می دانند.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از خشکی کف سر رنج می برید استفاده از آلوئه ورا برای شما مانند یک معجزه عمل می‌کند و با خاصیت خنک کنندگی که دارد باعث التیام پوست سر می شود و همچنین برای افرادی که دچار خارش پوست سر شده اند نیز بسیار مفید و موثر است.

گیاه آلوئه ورا سرشار از مواد مغذی و مفید و انواع ویتامین های موثر برای تقویت و رشد مو می باشد و تاثیر مستقیمی روی بالا رفتن کیفیت موی شما و زیبایی و درخشندگی آن دارد.

برای برداشتن لایه های مرده پوست سر استفاده از آلوئه ورا بهترین گزینه می باشد گیاه آلوئه ورا از آنزیم های تشکیل شده است کمک زیادی به رشد مو و تقویت فولیکول های مو می کند.

علاوه بر ژنتیک و سلامت بدنی که در رشد تاثیر بسیار زیادی دارد استفاده از مکمل های غدایی و شامپوها نیز بر سرعت رشد مو تاثیرگذار هستند، موی به صورت طبیعی در طول ماه ۱ سانتی متر رشد می کند ولی با تقویت مو می توان رشد را بیشتر کرد.

آلوئه ورا به دلیل داشتن اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معنی تاثیرگذار روی رشد مو مانند روی و مس، استروئیدهای گیاهی، اسیدهای چرب و… بر روی شد مو تاثیر بسیار زیادی دارند و باعث تقویت مو می شوند.

به دلیل برخورداری از خاصیت بالا بردن گردش خون در یک ناحیه به وسیله آلوئه ورا استفاده از آن روی پوست سر باعث به گردش در آمدن جریان خون می شود و همین ویژگی موجب تقویت مو و ترمیم موهای آسیب دیده می شود.

آلوئه ورا برای درمان درماتیت سبورئیک که یک بیماری مخصوص پوست سر است که سبب ایجاد بثورات قرمز و چرب روی پوست که به شدت خارش ایجاد می کنند می شود و در صورت مبتلا شدن نوزادان به این بیماری ان را کلاه گهواره می نامند.

برای افرادی که از چربی مو رنج می برند استفاده از آلوئه ورا پیشنهاد می شود زیرا علاوه بر داشتن خاصیت پاکنندگی چربی طبیعی مو چربی های اضافه که بر اثر استفاده از محصولات زیبایی و تقویتی مو ایجاد شده اند را نیز از روی سطح مو به خوبی پاک می کند و موی سالم و درخشان را به شما هدیه می دهد.

آلوئه ورا به دلیل داشتن ویتامین های A، B، C در بازسازی سلول های مو نقش اساسی دارد و هر چه سلول ها سالم تر باشند موها از از سلامت بیشتری برخوردار می شوند و درخشان بودن خود را حفظ می کنند و همچنین ویتامین های B12 و فولیک اسید موجود در ژل آلوئه ورا از ریزش موها که شامل دلایل زیادی می باشد جلوگیری می کند.

خواص ژل آلوئه ورا برای پوست

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما