خواص آلوئه ورا برای پوست و مو

یکی از دغدغه های اصلی بسیاری افراد مختلف به خصوص بانوان داشتن پوستی بسبار زیبا، شفاف، بدون لک و چین و چروک و هم چنین موهایی بلند،براق، سالم می باشد که گیاه آلوئه ورا دارای خواص بسیار زیادی برای پوست و مو بوده و تر بسیاری محصولات ارایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

البته از این گیاه برای مصارف دیگر همچون آشپزی، تولید دارو، خوراکی و غیره نیز استفاده می شود که شما می توانید ان را در باغچه منزل خود و یا داخل گلدان در آپارتمان خود نگهداری کرده و علاوه بر زیبا بخشی به منزل خود از فواید ان بهره مند گردید.

در این مقاله به بررسی کامل این گیاه و خواص متعدد ان میپردازیم،پس تا انتها مقاله همراه ما بمانید.

آلوئه ورا برای پوست و مو

آلوئه ورا برای پوست و مو

همانطور که در ابتدا مقاله نیز اشاره کردیم، گیاه آلوئه ورا که با نام های مختلف دیگری همچون صبر زرد، صبارا، صبر سقوطری و غیره شناخته می شود از فواید بسیار بی نظیری به خصوص موارد زیر برای پوست و مو برخوردار می باشد:

۱-آبرسانی بسیار عالی برای پوست و مو

۲-تسکین خارش و رفع سوزش پوست

۳-غذایی بسیار کامل برای پوست و مو

الوئه ورا سرشار از انواع ویتامین ها مانند ویتامین د، ث، ب، ای و آ و هم چنین مواد مغذی مانند زینک، پتاسیم و منیزیم می باشد که تمامی این مواد،این گیاه را به یک غذای بسیار کامل تبدیل نموده است.

۴-درخشندگی پوست و مو

برای بهره مندی از تمام خواص آلوئه ورا شما بایستی ژل موجود در گیاه را به کمک چاقو و قاشق بیرون اورده و از ان استفاده کنید.

و موارد مختلف دیگر

شما می توانید از محصولات مختلف تهیه شده با ژل الوئه ورا، ماسک های گوناگون و یا از خود ژل به صورت مستقیم همراه با مواد دیگر استفاده کرده و از نتایج شگفت انگیز ان لذت ببرید.

خواص آلوئه ورا برای مو

خواص آلوئه ورا برای پوست

از جمله خواص الوئه ورا برای پوست می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱-درمان افتاب سوختگی

افراد به دلایل مختلف مانند نوع شرایط کاری، مسافرت و غیره در معرض نور افتاب قرار می گیرند و به مرور زمان پوست ان ها تغییر رنگ داده و در اصطلاح افتاب سوخته می شود.

یکی از راه های بسیار موثر، طبیعی و ارزان قیمت در دنیای امروزی استفاده از ژل الویه ورا می باشد که باعث خنک کردن سطح پوست، حفظ رطوبت پوست، رفع التهابات پوستی و توانایی حفاظت از پوست در مقابل افتاب می شود.

بنابراین دانشمندان طی بررسی های مختلف و ازمایشات بسیار گوناگون به این نتیجه رسیده اند که استفاده از ژل آلوئه ورا به صورت مستقیم بر روی پوست صورت، دست و یا پاها باعث رفع قرمزی و تغییر رنگ ناشی از نور افتاب بر روی پوست می شود ودر درمان ان بسیار موثر می باشد.

۲-مرطوب کنندگی

یکی از انتخاب ها و دغدغه های بسیار مهم افراد انتخاب یک مرطوب کننده بسیار عالی برای پوست شان می باشند که به همین منظور از محصولات مراقبتی بسیار مختلف و گرانی استفاده می کنند غافل از اینکه با ارزانترین قیمت می توانند ژل آلوئه ورا را اماده ساخته و برای مرطوب کردن پوست خود از ان استفاده کنند.

به عبارت دیگر افراد دارای پوست های خشک به خصوص در فصل زمستان نیازمند یک محصول مراقبتی برای پوست خود می باشند تا به صورت کامل پوست خود را آبرسانی کنند چرا که عدم رطوبت کافی در پوست موجب ایجاد چین و چروک در دراز مدت می گردد.

۳-جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه

جوش و آکنه یکی از مشکلات بسیار شایع پوستی می باشد که در زنان نسبت به مردان بیشتر رخ می دهد که ژل الوئه ورا یک محصول بسیار مناسب برای بهبود هیدراتاسیون پوست بوده و در نتیجه فرد با مصرف ان به صورت ماسک، کرم و یا خود ژل می تواند از این امر جلوگیری کند.

همچنین بسیاری بانوان پس از اصلاح صورت دچار جوش های مختلف می شوند که با مصرف این ژل بعد از اصلاح می توانند از این مشکل در امان بمانند.

۴-سرعت بخشیدن به بهبود جای زخم

در صورت زخم شدن قسمت های مختلف پوست تان به دلایل مختلفی همچون بریدن، سوختن و غیره شما می توانید بر روی آن مقداری ژل آلوئه ورا بزنید تا در اسرع وقت بهبود پیدا کند و هیچ گونه اثری از ان باقی نماند.

۵-جلوگیری از پیری زود رس پوست

به دلیل عدم رطوبت کافی در پوست، عدم مراقبت های صحیح، نخوردن ویتامین های لازم به مرور زمان پوست شما دچار اسیب می شود و در نتیجه مشکل پیری زودرس برای شما پیش می اید.

برای عدم افتادن چنین اتفاقی برای تان و شاداب و جوان ماندن پوست صورت تان، شما می توانید از این ژل استفاده کنید چرا که سرشار از انواع ویتامین های مختلف بوده و باعث رفع لکه های پوستی، افزایش کلاژن سازی در بدن و هم چنین حفظ آلاستیک پوست شده و در نتیجه از این معضل جلوگیری می کند.

 

خواص آلوئه ورا برای پوست

خواص آلوئه ورا برای مو

هم چنین آلوئه دارای خواص بسیار زیادی برای موها می باشد که می توان به موارد زیر اشاره نمود.

۱-افزایش رشد موهای سالم

مصرف ژل الویه ورا روی سر، استفاده از ماسک موهای دارای آلوئه ورا و غیره باعث افزایش گردش خون و رشد مجدد موهای سالم می شود ودر نتیجه افراد دارای موهای خشک می توانند با مصرف ان باعث رویش مجدد موهای خود به صورت زیاد، بلند، ضخیم و درخشان شوند.

۲-رفع شوره سر

یکی از مشکلات راجع موهای بسیار افراد شوره سر می باشد که برای بهبود ان دست به خرید شامپوهای گران قیمت می زنند و هیچ گونه تاثیری نمی بینند پیشنهاد ما به چنین افرادی استفاده از ژل الویه ورا بر روی تمام قسمت های موهای شان می باشد.

۳-تغذیه پوست سر و مو

موها برای حفظ طراوت نیاز به یک ویتامین طبیعی دارند که بهترین انتخاب ژل الوئه ورا می باشد.

حالا شاید برای شما این سوال پیش امده باشد که چگونه از این ژل استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوال شما بایستی بگوئیم که شما می توانید برای مشکلات مو از ماسک هایی همچون ترکیب ژل الوئه ورا با گلاب و کمی روغن نارگیل و یا ماست و الویه ورا، تخم مرغ و الویه ورا و غیره استفاده کرده و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ان را بر روی پوست سر خود بگذارید.

و هم چنین برای رفع مشکلات پوستی می توانید از یخ ژل آلوئه ورا، آلوئه ورا و خیار، آلوئه ورا و عسل و یا آلوئه ورا به تنهایی بر روی تمامی قسمت های پوست صورت به جز روی ابروها و مژه ها استفاده کنید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما