تهیه عصاره آلوئه ورا ارگانیک به دو روش متفاوت و نحوه نگهداری آن

آلوئه ورا یکی از گیاهان پر فایده و مفید است که برای موارد متعدد به کار برده می‌شود. تهیه عصاره آلوئه ورا ارگانیک به دو روش متفاوت و نحوه نگهداری آن در زیر به طور کامل بررسی می شود تا شما بتوانید بهترین نوع عصاره را تهیه کنید و از خواص آن بهره مند شوید. گزنه خشک شده یکی از گیاهان چندین ساله است که خواص دارویی بسیاری دارد و با نام علمی اورتیکا دیوئیکا شناخته می شود و دارای محبوبیت زیادی می باشد. این محصول به دو صورت خوراکی و غیر خوراکی تهیه می شود و قابل استفاده می باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تهیه عصاره آلوئه ورا

تهیه عصاره آلوئه ورا

برای تهیه عصاره آلوئه ورا باید ابتدا از آلوئه ورا های بالغ استفاده کنید. برگ های آلوئه وراهای بالغ بزرگ و پهن هستند. به طور کلی می‌توان گفت که برگ های بالغ دارای عصاره بیشتری هستند. بنابراین در هنگام تهیه عصاره آلوئه ورا از برگ های پهن استفاده کنید. می‌توانید برگ های پهن را خود برش دهید و از آن‌ها استفاده کنید و یا می توانید این برگ ها را از عطاری ها و حتی سبزی فروشی ها نیز تهیه نمایید. در هر صورت بهترین نوع عصاره آلوئه ورا از برگ های پهن به دست می آید. زمانی که برگ پهن آلوئه ورا را برش دادید، عصاره زرد رنگ از آن خارج می شود که مناسب نیست و باید حتما از بین برود. پس به مدت حداقل یک ساعت آن را به صورت عمودی قرار دهید تا کاملاً عصاره زرد رنگ از آن خارج شود.

همچنین بهتر است برای اینکه عصاره آلوئه ورا سالم و مناسب باشد، قسمت بالایی و نوک تیز آن را نیز برش دهید و آن را به صورت سر و ته به مدت نیم ساعت قرار دهید تا زهر آن از هر دو طرف آلوئه ورا به طور کامل بیرون بیاید. اکنون آلوئه ورا را کاملاً بشویید و تمیز کنید و آن را خشک نمایید. اکنون می توانید به صورت عمودی از بالا به پایین آلوئه ورا را برش دهید و با استفاده از قاشق عصاره آلوئه ورا را بگیرید. عصاره گرفته شده به صورت ژل می باشد. می توانید آن را به طور کامل در یک ظرف شیشه ای قرار دهید.

البته پیشنهاد می کنیم که به اندازه نیاز گیاه آلوئه ورا را برش داده و عصاره آن را بگیرید. مابقی آلوورا را درون پلاستیک فریزری قرار داده و در یخچال بگذارید تا آلوئه ورا خاصیت خود را از دست ندهد و مدت طولانی تری نیز بتوانید از آن استفاده کنید. هرچند که می توانید کل عصاره آلوئه ورا را بگیرید و درون ظرف شیشه‌ای کنید و درب آن را ببندید و از آن استفاده کنید. البته این روش تنها برای یک هفته جواب می دهد و بعد از آن عصاره آلوئه ورا خراب شده و شما باید حتما آن را بیرون بریزید. عصاره ژل آلوئه ورا باید رنگی شفاف داشته باشد و بوی نامطبوعی نداشته باشد. چنانچه این عصاره تیره و کدر شد، حتماً آن را دور بریزید.

تهیه عصاره آلوئه ورا کار آسان و راحتی است که می‌توانید در خانه خود انجام دهید. برای اینکه عصاره آلوئه ورای مناسبی داشته باشید، باید پوست سبز رنگ گیاه آلوئه ورا به عصاره شما وارد نشود. پس دقت کنید که گیاه و عصاره با یکدیگر مخلوط نشوند. عصاره آلوئه ورا برای موارد گوناگون همانند پوست و مو استفاده می‌شود. به ویژه برای آفتاب سوختگی عصاره آلوئه ورا بسیار مناسب می‌باشد. هل اکبر بنفش 100 گرمی، جزو مرغوب ترین و خوش عطر ترین ادویه های جهان بوده و آن را ملکه تمام ادویه ها می دانند. این محصول به خوبی جای جوش و کک مک را از بین می‌برد و درخشانی و زیبایی خاصی به پوست شما می دهد. همچنین از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری کرده و چروک های عمیق پوست را کمرنگ تر می نماید. در حقیقت آلوئه ورا نوعی بوتاکس طبیعی است که می‌توانید از آن در صورت خود استفاده کنید. عصاره آلوئه ورا را می‌توانید با موارد متعددی که برای پوست شما مناسب است، مخلوط کرده و ماسک های متفاوتی تولید نمایید و بر اساس نوع پوست خود از آن استفاده کنید.

تهیه عصاره آلوئه ورا ارگانیک به دو روش متفاوت و نحوه نگهداری آن

عصاره آلوئه ورا خوراکی

عصاره آلوئه ورا همانگونه که به صورت طبیعی به دست می‌آید، قابل خوردن نیز می باشد. البته باید توجه داشته باشید که این گیاه به دلیل داشتن خواص بی نظیر ممکن است برای خوردن برخی افراد مناسب نباشد و در آن‌ها ایجاد حساسیت کند. اما به طور کلی خواص بی نظیر این گیاه باعث شده است تا در انواع خوراکی نیز به کار برده شود. حتی می‌توانید از آن در معجون ها و نوشیدنی های متفاوت استفاده نمایید. آنتی اکسیدان های فعال در عصاره آلوئه ورا از بدن در برابر انواع بیماری ها و سرطان ها محافظت می نماید.

کلسیم موجود در عصاره آلوئه ورا بسیار زیاد می باشد و از ایجاد پوکی استخوان در افراد جلوگیری به عمل می آورد. همچنین باعث استحکام دندان ها و استخوان ها می شود. خوردن عصاره آلوئه ورا به صورت مداوم و پی در پی توصیه نمی شود. زیرا باعث ضعف دستگاه گوارش می شود و مشکلات جدی را در پی خواهد داشت. همانطور که می‌دانید بیشتر حجم ژل آلوئه ورا را آب تشکیل داده است. بنابراین خوردن این ژل می تواند زیبایی و درخشانی خاصی به پوست شما بدهد و از ایجاد جوش ها و لکه های متفاوت در پوست شما جلوگیری به عمل آورد.

خوردن عصاره آلوورا به صورت تازه مناسب تر است. هرچقدر از زمان گرفتن عصاره بگذرد، این محصول خواص خود را بیشتر از دست می دهد. مگر اینکه شما آن را به صورت پودر شده از کارخانه ها تهیه کنید که آن نیز دارای مقادیر افزودنی می باشد. در هر صورت برای تهیه عصاره خوراکی این گیاه خود در خانه می توانید اقدام کنید و ژل آن را تهیه نمایید. خوردن این عصاره برای کودکان و نوجوانان توصیه نمی شود و افراد بزرگسال نیز باید با مشورت مشاوران متخصص و متبحر آن را مصرف نمایند. زیرا در برخی افراد حساسیت های شدیدی ایجاد می نماید که به بیماری آن‌ها منجر می گردد. خوردن این محصول برای افرادی که دچار قند خون های شدیدی هستند، مناسب می باشد و به افت قند خون در آن‌ها منجر می شود. بنابراین افراد دیابتی می‌توانند بدون هیچگونه دغدغه ای از آن استفاده نمایند. همچنین این محصول کلسترول خون را به شدت کاهش می دهد و برای آن مفید می باشد. این محصول خاصیت ضد التهابی دارد که می تواند هم به صورت خوراکی و هم به صورت مالشی مورد استفاده قرار گیرد و دردهای آرتروز و روماتیسم را به شدت کاهش دهد.

تهیه عصاره آلوئه ورا ارگانیک

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما