برگ آلوئه ورا دارویی ارگانیک با اثرات ضد پیری برای پوست

برگ آلوئه ورا یک گیاه دارویی است که هم به جهت خاصیتی که برای پوست دارد و هم به عنوان یک داروی ارگانیک برای درمان بیماری ها و به طور کلی به علت خاصیت ضد التهابی، اثرات ضد پیری ،ضد میکروبی و التیام بخش و از بین بردن اثرات لکه های پوستی که دارد بسیار زیاد مورد استفاده قرار میگیرد.

برگ آلوئه ورا دارویی

برگ آلوئه ورا دارویی

آلوئه ورا یک گیاه سبز رنگ است که در وسط آن یک ماده بی رنگ ژل مانند وجود دارد و در برابر خشکی مقاوم است .

برگ آلوئه ورا که دارای کاربرد دارویی و آرایشی است و دارای انواع ویتامین های( A,C,E,B12)،مواد معدنی(کلسیم,روی,مس )وقند ها است وبیشتر در مناطق گرم و خشک می روید. گزنه خشک شده یکی از گیاهان چندین ساله است که خواص دارویی بسیاری دارد و با نام علمی اورتیکا دیوئیکا شناخته می شود و دارای محبوبیت زیادی می باشد.

یکی از خاصیت های مورد توجه برگ آلوئه ورا خاصیت آنتی اکسیدان، ضد سرطانی،ضد چربی و ضد قارچ و ضد دیابتی آن و به علت پتانسیل درمانی که دارد مورد توجه عموم قرار گرفته است.

سرشار از مواد مغذی است و بدن را از درون تغذیه میکند به صورت موضعی هم نیز مورد استفاده قرار میگیرد و میتوان از ژل آن برای تقویت پوست مخصوصا مو و صورت استفاده کرد.

در غذا ها و وسایل آرایشی به عنوان ماسک،صابون و …مورد استفاده قرار میگیرد.

از دیگر خاصیت های دارویی برگ الوئه ورا شامل:

خاصیت محافظت از بیماری های گوارشی:به گونه ای است که موجب زنده ماندن سلول های بنیادی پالپ دندان میشود که برای دندانی که شکسته شده خوب است مانند بیماری دندانی پریودنتیت که یک بیماری شایع برای دندان ها است که به گونه ای است که لثه ها در آن حالت عفونی و ملتهب میشود ک خود باعث پوکی استخوان دندان میشود که در اینجا استفاده از دهانشویه و ژل آلوئه ورا در پیشگیری از این مورد بسیار تاثیر گذار است.

*برگ ژل آلوئه ورا میزان تورم و درد بعد از عمل را پایین می آورد.

*باعث کاهش و خوب شدن بیماریهایی که نیاز به کشیدن دندان غیر تروماتیک دارند دارد به گونه ای که اثر بخشی آن از مسکن های سنتی بیشتر است. *همچنین اثر محافظت دارویی ،هنگام بروز در اختلال عملکرد غدد بزاقی که در افزایش سرعت جربان بزاق مشخص است.

*برای افرادی که دارای بیماری ریفلاکس معده هستند استفاده از شربت آلوئه ورا به مدت تقریبا یک ماه علائم این بیماری که شامل سوزش معده،نفخ،نارسایی غذایی است را کاهش میدهد.

*از پماد آلوئه ورا برای درمان موضعی علائم اسهال و فوریت مدفوع در بیمار هایی که پروکتیت حاد لگنی دارند نیز استفاده میشود و استفاده از کرم آن در مدت سه روز باعث کاهش درد مزمن شقاق مقعدی میشود.

* برای افرادی که دیابت دارند خاصیت ضد دیابتی دارد به روشی که سطح گلوکز خون را پایین می آورد و سطح انسولین را افزایش می دهد که از این طرق باعث بهبود بیماری دیابت میشود.

*این گیاه دارویی از نفروپاتی دیابتی ناشی از استرس اکسیداتو و رفتار های شبیه استرس و اظطراب محافظت میکند.

از عوارض های الوئه ورا این است که اگر زیاد به صورت خوراکی استفاده شود می تواند باعث گرفتگی عظلات و اسهال شود به علت اثر ملینی که دارد،میتواند برای روده بزرگ مضر باشدو مشکلات کلیوی ،قلبی و روده ای ایجاد کند.

برگ آلوئه ورا برای صورت

برگ آلوئه ورا برای صورت

خاصیت هایی که برگ آلوئه ورا بر روی پوست صورت دارد شامل :

*خاصیت ضد التهابی دارد میتواند باعث بسته شدن زخم و کمک زیادی به خوب شدن آن کند .

*از تاثیرات آن باعث خوب شدن زخم های دیابتی میشود.

*استفادا از آلوئه ورا برای التهاب زخم های فشاری که در ناحیه لگن و پا زده است نیز موثر است.

*به طور سنتی برای درمان های پوستی مثل سوختن پوست،بریدن ،نیش زدن حشرات و اگزما بسیار گزینه مناسبی است .

*به صورت ژل و کرم مورد استفاده قرار میگیرد.

*دارای خواص آنتی اکسیدانی میباشد.

برای اینکه آلوئه ورا کاملا تاثیر خود را روی پوست بگذارد بهتر است که از آلوئه ورای طبیعی استفاده کنیم .

طریقه جدا کردن ژل آلوئه ورا به این صورت است که :باید به وسیله یک چاقو و یا شی تیز آن را از ته ببریم و با استفاده از چاقو لبه های آن که تیغ دارد را برش دهیم سپس ساقه آن را از وسط نصف کنیم و بعد به وسیله یک قاشق ژل های موجود روی آن را جدا کنیم و وقتی که تمام ژل را جدا کردیم آن را در ظرفی بریزیم و بعد در یخچال نگهداری کنیم.

به دلیل خاصیت ضد التهابی و خنک کننده ای که دارد به عنوان یکی از طبیعی ترین روش ها برای جلوگیری و درمان آفتاب سوختی شناخته شده است به طریقی که یک لایه محافظت کننده را در روی پوست ایجاد میکند و مواد معدنی که در ژل آلوئه ورا وجود دارد به روند بهبودی پوست کمک میکند. هل اکبر بنفش 100 گرمی، جزو مرغوب ترین و خوش عطر ترین ادویه های جهان بوده و آن را ملکه تمام ادویه ها می دانند.

ژل آلوئه ورا دارویی به عنوان یک ژل مرطوب کننده مورد استفاده قرار میگیرد اما لایه چرب روی پوست قرار نمی دهد و منافذ پوست را باز میکند و باعث نرم شدن آن میشود و همچنین برای بعد از اصلاع هم مناسب است چون به دهیدراته شدن پوست کمک میکند و در درمان سوختگی و بریدگی های کوچک صورت نیز موثر است.

برگ آلوئه ورا با پیری پوست مبارزه میکند زیرا دارای ویتامین های Eو C است که این ویتامین ها خاصیت ضد پیری دارد و به افزایش تولید کلاژن کمک میکند که باعث میشود سطح پوست کشیده شود و مانع چروک شدن آن و همچنین لکه های پوستی را هم از بین میبرد.

به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل میکند و باکتری های عفونی، میکروب ها و کثیفی ها را از بین می برد و در بین بردن آکنه هم بسیار عالی عمل میکند.

میتوان از آن به عنوان ماسک برای پوست صورت استفاده کرد که روش های زیادی دارد، چند مورد از روش های درست کردن آن شامل:

1:استفاده از ژل الوئه ورا به صورت خالی و طبیعی برای پوست صورت و گردن.

2:ترکیب یک قاشق ژل آلوئه ورا با محتویات یک کپسول ویتامین Eو زدن آن به صورت و گردن.

3:ترکیب ژل آلوئه ورا و عسل و نمک دریا که یک اسکراب پوستی را به جود می آورد.

4:ترکیب ژل آلوئه ورا به همراه گلاب و زدن آن به پوست صورت گردن و حتی دست ها.

آلوئه ورا حتی برای پوست سر و مو هم خاصیت های زیادی دارد که شامل:

1:به علت اینکه گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد و باعث فراهم کردن ویتامین ها و مواد معدنی لازم میشود ، باعث رشد موی سر انسان میشود‌.

2:از شوره زدگی سر جلوگیری میکند.

3:به عنوان ژل حالت دهنده موی سر نیز مورد استفاده قرار میگیرد که به نرم شدن و درخشندگی موی سر هم نیز کمک میکند‌.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما