برگ آلوئه ورا برای پوست صورت

از لذت بخش‌ترین حس‌ های دنیا این است که پس از گرفتن یک حمام آفتاب حسابی، تن خود را از سر تا پا با برگ آلوئه ورا بپوشانید. درست است که آلوئه ورا چسبناک می باشد و کمی غلیظ است، ولی احساس آرامش و خنکی را به پوست منتقل می‌کند و قابل قیاس با هیچ تجربه ی دیگری نیست. خواص آلوئه ورا برای پوست و مو خیلی زیاد است و این نیز یکی از دلایلی می باشد که آلوئه ورا امروزه در خیلی از محصولات پوست و مو مثل انواع و اقسام کرم‌ها، مواد آبرسان‌، ماسک‌ های مو، اسکراب های صورت و غیره استفاده می‌شود. اگر قصد دارید در مورد خواص آلوئه ورا بیشتر بدانید، با ادامه این مقاله همراه باشید.

برگ آلوئه ورا برای پوست

برگ آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا ، که به عنوان “گیاه شگفت انگیز” از آن یاد می شود، نوعی درختچه با ساقه های کوتاه می باشد. تیره ای است که بالغ بر ۵۰۰ گونه از گیاهان گلدار آبدار را در خود جای داده است.خیلی از این گیاهان به طور طبیعی در آفریقای شمالی رشد می کنند. برگ های آلوئه ورا شاداب ، صاف و به شکل یک روزت متراکم می باشد. ژل موجود در درون برگ های این گیاه فواید و خواص بیشماری برای سلامتی و زیبایی پوست و مو دارد. آسیب دیدگی و صدمه دیدن این گیاه نسبت به سایر گیاهان بسیار کمتر می باشد. پس در نتیجه نگهداری از آن بسیار آسان تر خواهد بود. امروزه صنایع وابسته به استخراج عصاره آلوئه ورا از جمله بزرگ ترین صنایع وابسته به گیاهان می باشد. ترکیبات موجود در این گیاه از فواید و خواص بالای دارویی برخوردار است. مهم ترین ماده ای که از گیاه آلوئه ورا استخراج می شود یکی ژل و دیگری شیره آن است.

ژل آلوئه ورا که در قسمت های داخلی برگ پیدا می‌­شود، شفاف می باشد. همچنین برای درمان عارضه های پوستی مثل سوختگی، تاول، تبخال و … مفید و موثر است. و نیز، شیره آن برای درمان افسردگی، یبوست، آسم و دیابت مفید می باشد.

الف:خواص آلوئه ورا برای پوست صورت و بدن:

مواد و ویتامین های آلوئه ورا: آلوئه ورا خیلی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری و حیاتی را در خود جای داده است. موادی که برای عملکرد و رشد دستگاه های بدن مناسب می باشند عبارتند از:

1 ) ویتامین های A ، C و E که به عنوان آنتی اکسیدان ها معرفی می‌شوند، به وفور در گیاه آلوئه ورا یافت می­ شوند.

2 ) مواد معدنی مفید مانند کلسیم، مس، مگنز، سدیم و … در آلوئه ورا به فراوانی وجود دارد.

3 ) هورمون هایی که در این گیاه موجود می باشند، خاصیت ضد التهابی دارند و به بهبود زخم ها کمک می­ کنند.

ب: خواص آلوئه ورا برای مو : یکی از بهترین و مفید ترین گیاهانی که می ­تواند برای رشد و درمان مو مفید باشد، گیاه آلوئه ورا است. آلوئه ورا خاصیت های فوق العاده ای برای تقویت مو دارد.

 

یکی از خواص آلوئه ورا این است که موجب خنکی و مرطوب شدن پوست سر می‌­ گردد. و خاصیت تسکین دهندگی دارد. به همین خاطر برای درمان زخم و سوختگی های پوستی از آن استفاده های بسیاری می­‌شود. این گیاه موی سر را تقویت می­‌کند و سبب مرطوب ماندن پوست سر می­‌شود. مالیدن ژل آلوئه ورا به پوست سر موجب می گردد مواد موجود در آن به زیر پوست نفوذ کند و باعث بهبود وضعیت خشکی پوست سر و تقویت مو ­شود. به همین خاطر می تواند به عنوان یک روش خانگی مفید و موثر برای صاف کردن مو ها در نظر گرفته شود. از مهم ترین تاثیرات گیاه آلوئه ورا بر پوست سر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1 ) خارش پوست سر را کاهش می­ دهد: آلوئه ورا خارش پوست سر را بهبود می بخشد. و با خاصیت ضدالتهابی موجود در خود شوره سر را درمان می­‌کند. اسید چربی موجود در این گیاه خاصیت های ضدالتهابی دارد. این فقط یکی از فواید آلوئه ورا برای موی سر می باشد.

2 ) برای مو های چرب بسیار مفید است: گیاه آلوئه ورا چربی ها و ترکیبات شیمیایی باقی مانده در موی سر را به صورت عمقی تمیز می­‌کند و به تارهای موی سر آسیب نمی­‌رساند.

3 ) تارهای مو را ترمیم می­‌کند: ویتامین های گیاه آلوئه ورا سبب جلوگیری از ریزش مو ها می­‌شود. برای اینکه موهای شما از آسیب های ناشی از اشعه خورشید در امان بمانند، می‌­توانید از آلوئه ورا استفاده کنید.

برگ آلوئه ورا برای صورت

برگ آلوئه ورا برای صورت

یکی از بزرگ ترین و مهم ترین دغدغه های خانم ها و گاها آقایان داشتن پوستی صاف، زیبا و لطیف و بدون لک می­‌باشد. گیاه شگفت انگیز آلوئه ورا می­‌تواند برای داشتن پوستی شاداب و زیبا به شما کمک های زیادی بکند. از مهم ترین تاثیرات گیاه آلوئه ورا بر روی پوست صورت می توان بهموارد زیر اشاره نمود:

الف ) درمان آفتاب سوختگی: یکی از مهم ترین و موثرترین خواص آلوئه ورا برای پوست صورت، درمان آفتاب سوختگی است که با استفاده کردن از ژل این گیاه انجام می‌ گردد و موجب می­‌شود التهابات پوستی از میان برود. و آبرسانی به زیر پوست انجام گردد.

ب ) آبرسانی و مرطوب کنندگی: خاصیت دیگر گیاه درمانی آلوئه ورا برای پوست صورت، لطافت و شادابی می باشد. افرادی که پوست خشکی دارند، در فصل های سرد به ویژه فصل زمستان بسیار آزرده می‌شوند. استفاده کردن از آلوئه ورا رطوبت پوست را حفظ می کند و مانع از خشکی پوست می­ شود.

ج ) درمان زخم روی پوست : برای درمان های سریع تر زخم ها و بریدگی یا هر آسیب دیگری بر روی پوست می‌­توان از ژل آلوئه ورا استفاده کرد. ژل این گیاه به خاطر داشتن خاصیت های ضدالتهابی بسیار به درمان زخم ها کمک می­‌کند.

د ) جوان سازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس: گیاه آلوئه ورا غنی شده از مواد مغذی و ویتامین های E و C است که به جوان سازی پوست شما کمک می­‌کند. با استفاده کردن از این گیاه می توانید انواع ماسک های لایه بردار خانگی را بسازید که سبب شفافیت و درخشان شدن هر چه بیشتر پوست شما می‌­گردد.

از دیگر فواید مزایای گیاه آلوئه ورا برای بدن می توان به جلوگیری از پوسیدگی دندان ها، درمان فشار خون، درمان دیابت و… اشاره نمود. البته این گیاه شفابخش دارای فواید بیشتری نیز می باشد که شرح همه آن ها در این مقاله کوتاه نمی گنجد.

برگ آلوئه ورا برای پوست

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما