برگ آلوئه ورا برای صورت و درمان انواع آسیب ‌های پوستی

یکی از مواد گیاهی که در محصولات آرایشی بهداشتی استفاده می شود برگ آلوئه ورا است که برای پوست و درمان انواع آسیب های پوستی مناسب می باشد. گزنه خشک شده یکی از گیاهان چندین ساله است که خواص دارویی بسیاری دارد و با نام علمی اورتیکا دیوئیکا شناخته می شود و دارای محبوبیت زیادی می باشد. ترکیبات موجود در این گیاه به عنوان یک رطوبت رسان عمل کرده به علاوه برای اگزما و سوختگی نیز مناسب است. ژل موجود در برگ گیاه به صورت موضعی و خوراکی مصرف می شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برگ آلوئه ورا برای صورت

برگ آلوئه ورا برای صورت

شاید هنگام عبور از کنار عطاری ها برگ های آلوئه ورا را دیده باشید، معمولا افراد این برگ را خریداری می کنند و از آن برای تهیه ماسک صورت استفاده می نمایند. البته اخیرا از آن نیز نوشیدنی تهیه می شود که گفته می شود مصرف آن برای بدن مفید می باشد.

جدا از اینکه آلوئه ورا یک ماده اصلی در کابینت دارویی مادرتان برای پوست های آفتاب سوخته است، برای قرن ها توسط تمدن های مختلف برای طیف وسیعی از مراقبت های پوستی، سلامتی و اهداف دارویی استفاده شده است. یک گیاه از خانواده کاکتوس ها که به طور طبیعی در آب و هوای خشک رشد می کند، برگ های آبدار مانند گیاه آلوئه حاوی ژلی شفاف است که بیش از ۷۵ ترکیبات فعال مختلف از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، قندها، آنزیم ها، سالیسیلیک اسید و آمینواسید ها را در خود جای داده است. تمامی این مواد دارای خواص برای پوست و مو می باشند.

  • تسکین دهنده آفتاب سوختگی: درصدر لیست ما شناخته شده ترین کاربرد آلوئه ورا تسکین پوست آفتاب سوخته می باشد که این مورد به دلیل خواص مرطوب کنندگی طبیعی و متعاقباً التیام بخشی آن است، تحقیقات نشان داده است که آلوئه ورا ممکن است به بهبود سوختگی های درجه یک و دو روی پوست کمک کند، اگرچه مکانیسم انجام این کار هنوز به طور کامل شناخته نشده است. آلوئین ترکیبی است که در آلوئه ورا وجود دارد و به عنوان یک ترکیب ضد التهابی برای پوست شناخته می شود. متالوتیونین نوعی پروتئین است که نقش آنتی اکسیدانی دارد و از پوست در مقابل اشعه فرابنفش حفاظت می کند.
  • محو کننده لکه های تیره پوست: لکه های تیره روی پوست، به دلایل مختلفی ایجاد می شوند که شامل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آکنه و طی روند پیری می باشند، همه لکه های تیره معمولاً یک چیز مشترک دارند آنها سرسخت هستند و به سختی پاک می شوند با این حال، ترکیبی به نام آلوئزین که در گیاه آلوئه ورا یافت می‌شود، می‌تواند به روشن شدن این لکه ها کمک کند. طبق یک مطالعه، زمانی که آلوئزین چهار بار در روز به مدت 15 روز استفاده شود، در درمان هیپرپیگمانتاسیون ناشی از اشعه ماوراء بنفش و پس از آکنه موثر است. مطالعه دیگری نشان داد که استفاده موضعی از آلوئزین می تواند مستقیماً از تولید ملانین بیشتر پوست هایپرپیگمانته جلوگیری کند، رنگدانه ای که وقتی بیش از حد تولید می شود، باعث ایجاد لکه های تیره می شود.
  • رطوبت رسان پوست: خواص مرطوب کنندگی آلوئه ورا دو چندان است. یک متخصص پوست و مو در این مورد توضیح می دهد که برگ گیاه آلوئه ورا غنی از آب است، به ویژه در داخلی ترین لایه، بنابراین به آبرسانی پوست و حفظ رطوبت کمک می کند. این ترکیب به عنوان موکوپلی ساکارید شناخته می شود، که به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند.
  • جوانسازی پوست در سنین بالا: پوست هیدراته، پوستی شاد و سالم است و همانطور که می دانیم، رطوبت کافی نیز به جلوگیری از علائم قابل مشاهده پیری (مانند خطوط ریز و چین و چروک) کمک می کند. آلوئه علاوه بر توانایی آن در کمک به بازسازی و حفظ رطوبت در پوست، تولید اسید هیالورونیک و فیبرهای کلاژن و الاستین در پوست را نیز تحریک می کند که همه این ها برای هیدراته، سفت و انعطاف پذیر نگه داشتن پوست ضروری هستند. که با افزایش سن به طور طبیعی کاهش می یابد. نشان داده شده است که استفاده موضعی آلوئه ورا به بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می کند.

برگ آلوئه ورا بزرگ

برگ آلوئه ورا بزرگ

برگ های آلوئه ورا که در بازار توزیع می شوند در سایز بزرگ و کوچک موجود می باشند و قیمت فروش آن ها بر اساس وزن هر برگ آلوئه ورا محاسبه می شود، آلوئه ورا در مناطق گرمسیری کاشته می شود و در صورتی که شرایط برای آن مناسب باشد رشد خوبی خواهد داشت، آلوئه ورا هم در زمین کشاورزی قابل کشت است و هم در گلخانه کاشته می شود که این وابسته به شرایط محیطی منطقه دارد. با این حال این گیاه مقاومت بالایی نسبت به موارد مختلفی اعم از کم آبی و هوای گرم دارد که این مورد به دلیل داشتن برگ های گوشتی گیاه است. هل اکبر بنفش 100 گرمی، جزو مرغوب ترین و خوش عطر ترین ادویه های جهان بوده و آن را ملکه تمام ادویه ها می دانند.

از آن جایی که این گیاه را می توان در مناطق خشک کاشت به آن لاله بیابان نیز گفته می شود. این گیاه بیشتر در مناطق جنوبی کشور مثل استان هرمزگان، فارس، خوزستان و سیستان و بلوچستان کاشته می شود. البته در استان های دیگر به ویژه در استان های شمالی و دیگر شهر ها به صورت گلخانه ای کاشته می شود. کاشت این گیاه بسیار مقرون به صرفه است زیرا به دفعات آبیاری و کود و سم کمی نیاز دارد، از طرفی سرمایه زیادی برای کاشت نیاز ندارد و در فصل های مختلف می توان آن را برداشت نمود، از طرفی بعد از برداشت از ژل موجود در این گیاه برای محصولات آرایشی و بهداشتی و خوراکی مختلفی مثل کرم، ژل آب رسان، عصاره، لوسیون، نوشیدنی و کپسول استفاده می شود.

از جمله مواردی که می تواند به گیاه آلوئه ورا آسیب برساند سرما و بروز یخبندان است به همین دلیل در شهر های که دارای اختلاف دما در فصول مختلف هستند بهتر است این محصول را در گلخانه بکارند تا بتوانند شرایط محیطی آن را کنترل کنند، اما همین مسئله تامین گرما سبب می شود هزینه تولید بالا رود و صرفه با کاشت این محصول در مناطق گرمسیری می باشد.

مجموعه ما یکی از مراکز عرضه کننده برگ آلوئه ورا در تعداد بسیار بالا است به طوری که فروش این محصول را در سراسر کشور به صورت عمده به عهده دارد، لذا در صورتی که از خریداران عمده این محصول هستید می توانید از طریق راه های ارتباطی که در این سایت وجود دارد با ما ارتباط برقرار کرده و محصول خود را سفارش دهید. پس از ثبت سفارش همکاران ما آن را بسته بندی کرده و به محل مورد نظر شما ارسال می نمایند.

برگ آلوئه ورا برای صورت و درمان انواع آسیب ‌های پوستی

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما