آلوئه ورا برای پوست صورت

آلوئه ورا بیش از 6000 سال است که به عنوان یک گیاه دارویی موثر شناخته شده است. به عنوان بخشی از خانواده ساکولنتها، می تواند مقادیر قابل توجهی از رطوبت و مواد مغذی را در برگهای خود به شکل ژل آلوئه ورا ذخیره کند. گزنه سفید از زمان گذشته یکی از پر خاصیت ترین گیاهان دارویی بوده که همواره در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است. ژل و همچنین آب آلوئه ورا به دست آمده از آن برای تحریکات پوستی، آفتاب سوختگی، جوش و سایر بیماریهای پوستی استفاده می شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پوست صورت ما به ویژه از مواد و ویتامین های حیاتی بی شماری که دارد بهره می برد. آلوئه ورا پوست را پس از آفتاب سوختگی تسکین می دهد، مرطوب می کند، اثر خنک کننده و ضد التهابی دارد. بسیاری از افراد از گیاه آلوئه ورا به منظور یک دارو گیاهی معجزه آسا برای پوست استفاده می کنند و از خواص بی نظیر آن بهره مند می شوند.

آلوئه ورا برای

آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا در اکثر مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان رشد می کند، به آب بسیار کمی نیاز دارد و هزاران سال است که به عنوان یک گیاه دارویی در بسیاری از فرهنگها در سراسر جهان استفاده می شود، آلوئه ورا که به عنوان منبع جوانی ابدی برای پوست نیز شناخته می شود، حاوی بیش از 160 ماده حیاتی است که تعامل کامل آنها برای سلامتی و زیبایی معجزه می کند.
اسیدهای آمینه موجود، اسیدهای چرب، آنتراکینونها، آنزیمها، مواد معدنی و ویتامینها دارای قدرت شفابخشی هستند، ماده فعال آسیمانان به ویژه یک کمک شفابخش موثر است: پلی ساکارید پایه ای برای تمام سلول های اتصال دهنده از جمله پوست، دیواره عروق، تاندونها، مفاصل، غضروفها، رباطها و ساختار اساسی استخوانها است.
بی جهت نیست که آلوئه ورا در برخی فرهنگها گیاه جاودانگی نامیده می شود، زیرا تأثیر آن بر بدن انسان شگفت انگیز است: دارای اثر تقویت کننده، بازسازی کننده، تقویت کننده سیستم ایمنی، پاک کننده و تسکین دهنده درد است، آلوئه به کمبود سیستم ایمنی، التهاب، آلرژی کمک می کند، از کبد، کلیه ها و کل سیستم گوارشی حمایت می کند و با انواع التهابها و قارچها مقابله می کند.

آلوئه ورا برای صورت

ژل آلوئه ورا یک معجزه واقعی برای پوست ما است، می توان از آن به عنوان یک مرطوب کننده مراقبت از صورت استفاده کرد، پوست را انعطاف پذیرتر می کند، گردش خون آن را تحریک می کند و تولید کلاژن و فیبرهای الاستیک بافت همبند را تحریک می کند، آلوئه ورا همچنین به عنوان یک عامل ضد پیری طبیعی عمل می کند، زیرا ترکیبات فعال آن تشکیل چین و چروک را به تاخیر می اندازد و پوست را جوان تر نشان می دهد. گزنه تازه یک نوع داروی گیاهی می باشد که به صورت دم کرده از آن استفاده می شود و می توان از خواص آن بهره مند شد.
گیاه آلوئه ورا سوختگی (مخصوصاً آفتاب سوختگی)، جوش‌ها، واکنشهای آلرژیک، زخمها را تسکین می‌دهد و به بازسازی پوست کمک می‌کند، ژل آلوئه ورا دارای اثر خنک کننده، ضد التهابی و ضد عفونی کننده است و به همین دلیل در برابر جوش، آبسه، اگزما، نورودرماتیت، تبخال یا پسوریازیس کمک می کند.
آلوئه ورا به دلیل اثرات ضد التهابی و تسکین دهنده اش بر روی پوست شناخته شده است، به همین دلیل است که اغلب برای درمان آفتاب سوختگی استفاده می شود، همچنین می تواند مرطوب کننده و آنتی اکسیدان باشد، به همین دلیل، به طور فزاینده ای در مراقبت از پوست و مو استفاده می شود، چه کمی بیش از حد در معرض نور خورشید قرار بگیرید یا فقط به دنبال چیزی برای تسکین پوست حساس خود هستید، همیشه یک دلیل خوب برای نزدیک نگه داشتن آلوئه ورا وجود دارد.

 

آلوئه ورا برای پوست صورت

آلوئه ورا برای صورت

آلوئه ورا گونه‌ای از گیاه آلوئه است که در سرتاسر جهان رشد می‌کند، شاید حتی در گلدانی در چند قدمی شما که این مطلب را می‌خوانید، زیرا یک گیاه معمولی آپارتمانی است، اما او نه تنها یک آبدار زیبا با برگهای سیخ دار مشخص است، آلوئه ورا یک گیاه دارویی بسیار مورد توجه برای صورت است، برگ آلوئه ورا سرشار از آب است، به خصوص در داخلی ترین لایه برگ، بنابراین به آبرسانی و قفل شدن پوست کمک می کند.
از آنجا که آلوئه ورا تمایل به حفظ آب دارد، می تواند یک مرطوب کننده موثر باشد و بنابراین در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست گنجانده شده است، مرطوب نگه داشتن پوست می‌تواند باعث بهبودی شود، و توضیح داد که این به دلیل ترکیبی است که در آلوئه ورا به نام گلوکومانان یافت می‌شود که ممکن است از طریق بهبود تولید کلاژن به بهبود زخمها و آفتاب سوختگی کمک کند.
این درمان توسط ویتامینهای آنتی اکسیدانی C و E پشتیبانی می شود، علاوه بر این، خواص ضد باکتریایی آلوئه ورا می تواند در درمان بریدگیها و زخمهای جزئی برای جلوگیری از عفونت مفید باشد و همچنین ممکن است به موثر بودن آن برای آکنه کمک کند.
در واقع، خواص ضد باکتریایی تنها دلیلی نیست که آلوئه ورا می تواند برای پوست های مستعد آکنه مفید باشد، علاوه بر خواص ضد میکروبی و ضد التهابی، آلوئه ورا منبع طبیعی اسید سالیسیلیک است که به پوست کمک می کند.
کیمنتو آلوئه ورا به دلیل اثرات خنک کنندگی آن برای کاهش التهاب و قرمزی و درخشندگی پوست به طور گسترده ای استفاده می شود، این درخشندگی به دلیل آنزیمها و آنتی اکسیدانهای آن است که خاصیت ضد التهابی دارند و کمک می کنند، با آسیب رادیکالهای آزاد مبارزه کنید، که می تواند علائم پیری را کاهش دهد.
پوست سر به سادگی یک اکستنشن مودار از پوست صورت ما است و بنابراین مانند بقیه اپیدرم ما از آلوئه سود می برد، آلوئه ورا با کمک به از بین بردن سلولهای مرده پوست و جلوگیری از خارش ناخوشایند می تواند پوست سر تحریک شده توسط شوره را تسکین دهد.
مواد فعال موجود در آلوئه ورا همچنین می تواند باعث افزایش گردش سلولی شود که تارهای مو را ترمیم و تقویت می کند، حتی می تواند به نرم و براق ماندن مو کمک کند، به همین دلیل است که امروزه محصولات زیادی برای موی آلوئه ورا وجود دارد.
آلوئه ورا چندین نسل است که در مراقبت از پوست استفاده می شود، این یک محصول فوق العاده است که مزایای زیادی دارد و به همین دلیل در محصولات در سراسر جهان بسیار محبوب است، وقتی چیزی دارای خواص آنتی اکسیدانی است، به این معنی است که در مبارزه با ترکیبات مضر بدن ما به نام رادیکالهای آزاد خوب است.
درست همانطور که به نظر می رسد، آنتی باکتریال به این معنی است که با باکتریها مبارزه می کند، در مراقبت از پوست، احتمالاً محصولاتی مانند دستمال مرطوب صورت، پاک‌کننده‌ها و اسکرابهایی که حاوی مواد ضدباکتری مانند آلوئه ورا هستند، پیدا خواهید کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما