عصاره برگ آلوئه ورا با خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی آن

یکی از پرخاصیت ترین و معروف ترین گیاه برگ آلوئه ورا می باشد که این گیاه دارای خواص فوق العاده است و در آب و هوای خشک و گرم می روید. عصاره برگ آلوئه ورا با خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی آن باعث شده است در جهان محبوب و معروف شود و گیاهی است که طرفداران زیادی دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

عصاره برگ آلوئه ورا با خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی آن

عصاره برگ آلوئه ورا

گیاهی که باعث سلامت پوست سر و مو می شود و آن را تقویت می کند عصاره برگ آلوئه ورا است که تنها بخشی از خواص آن می باشد و این گیاه را می شود در خانه حتی پرورش داد و از عصاره آلوئه ورا به شکل ارگانیک از مو و پوست خود مراقبت کرد که یک عامل مهم در ظاهر سلامت پوست سر و مو می باشد زیرا پوست سر همیشه بر اثر عوامل بیرونی و درونی دچار خشکی می شود،جوش میزند و شوره می زند که آلوئه ورا به تنها میتواند این امراض را درمان کند.

عصاره آلوئه می تواند خواص های فوق العاده ای برای سلامت بدن داشته باشد از جمله سطح قند خون را کاهش می دهد و باعث می شود که چین و چروک های پوست هم به مرور از بین رود و حتی این عصاره آلوئه ورا یک گیاه صد میکروبی است و دارای آنتی اکسیدان های قوی می باشد.

رشد مو همیشه دچار مشکل می شود بر اثر آلودگی یا مواد شیمیایی فراوان که رویش مو را مختلف می کند و برای تقویت مو و رشد بهتر و قوی کردن ریشه سر عصاره آلوئه ورا بسیار مناسب است حتی این گیاه باعث کم شدن ریزش مو می شود و به رطوبت پوست سر و مو کمک کند و سلول های مرده پوست را بین ببرد و برای سلول های پوست جدید فضای مناسبی را باز کند تا رشد و سلامت بهتری مو داشته باشد.

یک محصول کاملا طبیعی است عصاره آلوئه ورا که بی خطر است برا مصرف خوراکی و دارای فواید زیادی می باشد و از عصاره آلوئه ورا در درمان های گیاهی زیادی می شود استفاده کرد.

یک پاک کننده قوی برای معده عصاره آلوئه ورا است که باعث تسکین یبوست می شود و یک سم زدایی قوی است برا بدن که شرایط خوبی را برای پوست رقم می زند.

عصاره آلو ورا را می شود هم خوراکی مصرف کرد هم به صورت موضعی که این گیاه بسیار مفید است برای بیماریها و جراحات پوستی که در دهه ۱۷۰۰ کشف شده است و همچنین به عنوان یک آرامبخش قوی شناخته شده است و برای آکنه،برای چین و چروک بسیار خوب است و باعث سفت کننده پوست از آن نام می برند و یک ترم کننده فوق العاده است.

در حمام قبل از شستشو مو می توانید با کمی از عصاره آلوئه ورا ریشه مو و مو را ماساژ داد تا هم ریشه مو تقویت شود و هم مو از شوره، خشکی و….خلاصی یابید و دیگر این عصاره یک ژل فوق قوی است و جایگزین خوبی به جای ژل های شیمیایی بیرون است که به مو هم آسیب می رساند.

عصاره آلوئه ورا به عنوان ژل حالت دهنده مو برای موهای وزوزی و موج دار بسیار موثر است.

از آلوئه ورا علاوه بر اینکه قبل از شستشو می شود استفاده کرد بعد از شستشو هم می شود با ترکیب با آبلیمو به عنوان یک نرم کننده قوی استفاده کرد.

عصاره برگ آلوئه ورا

فواید برگ آلوئه ورا

یک گیاه پر خاصیت که فواید زیادی دارد و آن گیاه برگ آلوئه ورا می باشد و در کشور های زیادی قابل کشت و گسترش فراوان است و با نام دیگری به عنوان صبر زرد شناخته شده است.

فواید برگ آلوئه ورا در رژیم غذایی فوق العاده است و مناسب برای افرادی است که میخواهند به وزن ایده آل خود برسند تاثیر زیادی دارد.

برگ آلوئه ورا ضخیم،بلند و گوشتی است و به رنگ سبز است و برگ آلوئه ورا در دارو ها و کاربردهای درمانی دارای فواید فراوانی است.

یک ژل در وسط برگ آلوئه ورا وجود دارد که برای پوست، مو، دیابت، تبخال و….بسیار با ارزش است و همچنین این برگ آلوئه ورا سیستم ایمنی را تقویت می کند و عفونت های موجود در دستگاه ایمنی را نابود می کند زیرا خاصیت ضد عفونی کنندگی، صد ویروسی، صد قارچ و… دارد.

برگ آلوئه ورا دارای ماکروفاژهایی می باشد که حجم زیادی اسید نیتریک پتانسیل تولید می کند که باعث درمان و حتی جلوگیری از سرطان می شود.

با خوردن آلوئه ورا سنگ کلیه بر طرف می شود و حتی باعث پیشگیری از سنگ کلیه می شود.

برگ آلوئه ورا برای مردان هم دارای فواید زیادی می باشد زیرا باعث می شد اسپرم سازی در بدن آنها زیاد شود و قوای جنسی آنها تقویت شود و حتی سوزاک را درمان کند.

با تمام خواص و فوایدی که برگ آلوئه ورا دارد دارای مضراتی هم می باشد.

زنان باردار نباید از آلوئه ورا استفاده کنند زیرا باعث انقباضات رحمی می شود که موجب سقط جدید می شود.

برای زخم های عمیق نباید از آلوئه ورا استفاده کرد زیرا باید حساسیت و آلرژی می شود.

استفاده شره آلوئه ورا هم در مواقعی ممکن است باعث اسهال شدید روده ای یا گرفتگی بدن شود.

مصرف زیاد آلوئه ورا باعث می شود که در بدن پتاسیم کم شود که بسیار خطر آفرین است.

قبل از مصرف آلوئه ورا حتما باید با پزشک مشورت کرد زیرا بجای اینکه فوایدی برا بدن داشته باشد موجب ایجاد مضرات برای بدن می شود مثلا مصرف آن برای تنظیم قند خون شاید به درستی مصرف نشود و باعث افت شدید قند خون شود بخصوص برای افرادی که از انسولین استفاده می کنند، ممکن است باعث به هم خوردن تعادل الکترولیت شود که موجب کم آبی بدن می شود، حتی ممکن است باعث اسهال شدی شود و در روده اختلال ایجاد کند یا باعث خستگی ناگهانی، گرفتگی عضلات و ضربان قلب نامنظم شود که بسیار خطر آفرین است.

در بالا مقاله ای در مورد خواص و فوایدی عصاره برگ آلوئه ورا تهیه شده است که بسیار ارزشمند است که خیلی از افراد از این خواص بی خبر بوده اند و همچنین علاوه بر فواید و خواص از مضرات آن هم توضیحی داده شده است که امیدوار است مطالعه سودمندی داشته باشید و حتما مطالعه کامل و دقیق داشته باشید تا با این گیاه بیشتر آشنا شوید و از مصرف زیاد آن پرهیز کنید ولی مصرف کم آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

فواید برگ آلوئه ورا

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما